מחקר חדש: פעוטות שנולדו בתקופת הסגר סובלים מבעיות תקשורת

חוקרים מאירלנד מצאו כי בפעוטות בני שנתיים שנולדו בתקופה בה החלה מגפת הקורונה התגלו עיכובים ביכולות התקשורת והדיבור, מכיוון שפגשו מעט קרובי משפחה ותינוקות בני גילם. יחד עם זאת, לא נרשמה ירידה בכל הקשור למיומנויות מוטוריות ויכולת פתרון בעיות

חיסון ילדים
חיסון ילדים | צילום: רויטרס

מחקר אירי חדש בדק ומצא כי כישורי השפה של פעוטות בני שנתיים שנולדו במהלך תקופת הסגרים של מגפת הקורונה נמצאו לוקים בחסר - כך דווח היום (ראשון) ב"גארדיאן" הבריטי. מלבד יכולות התקשורת והדיבור, הפעוטות לא הראו סימנים לעיכובים התפתחותיים אחרים.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מהמכללה המלכותית לכירורגים באירלנד, ביקש לבדוק כיצד נראו חייהם של תינוקות שנולדו במהלך המגיפה, וכיצד זו השפיעה על הבריאות וההתפתחות שלהם. המחקר בדק פעוטות שנולדו בשלושת החודשים הראשונים של המגפה, והשווה אותם לקבוצה דומה של ילדים שנולדו לפניה. בסך הכל, 354 משפחות השתתפו במחקר.

החוקרים גילו כי בשל הסגרים, במשך ששת החודשים הראשונים של המגפה, כל תינוק זכה לנשיקות ומגע פיזי משלושה אנשים שונים בלבד - כולל הוריו. נתון זה מצביע על כך שהתינוקות פגשו מעט מאוד קרובי משפחה או חברי משפחה. בנוסף, התגלה כי אחד מכל ארבעה תינוקות לא פגש בבן גילו אחר עד יום הולדתו הראשון.

ילדים ישראלים בסגר, מושב חניאל | צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

יחד עם נתונים אלו, לא נרשמה ירידה כללית בכל הקשור למיומנויות מוטוריות ויכולת פתרון בעיות. החוקרים מקווים כי יאושר להם להאריך את המחקר ולעקוב אחר הפעוטות עד שיתחילו ללמוד בבית הספר, כשהם בני 5-6, לבדוק אם הצליחו להדביק את הפער.