בכיר בארגון הבריאות העולמי: "סביר שהמגפה באירופה תסתיים אחרי האומיקרון"

הנס קלוגה, המנהל האזורי של אירופה מטעם הארגון, טען לראשונה כי הווריאנט אומיקרון עשוי להביא לקץ המגפה. במקביל, ברוסיה נחצה שיא הנדבקים היומי זה היום ה-3 ברציפות. בבייג'ינג שני מיליון אזרחים נשלחו להיבדק לקראת אולימפיאדת החורף - ובאיזו מדינה בארה"ב נרשמה כמות הנדבקים הגדולה ביותר?

זמן צפייה: 01:10

התפשטות הקורונה בעולם: הנס קלוגה, המנהל האזורי של אירופה מטעם ארגון הבריאות העולמי, טען היום (ראשון) כי "סביר שהמגפה באירופה תסתיים אחרי האומיקרון". בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, אמר כי הווריאנט עשוי להביא להדבקה של כ-60% מאוכלוסיית אירופה עד חודש מרץ.

לדבריו, "ברגע שיחלוף גל האומיקרון הנוכחי, צפויה חסינות עולמית לנגיף במשך לא מעט שבועות וחודשים, זאת הודות לחיסון או בשל הידבקות רבה בנגיף, לצד חילופי העונות. לכן, אנו צופים שתהיה תקופה של רגיעה לפני שהקורונה עשויה לשוב, לקראת סוף השנה. אך לא בהכרח המגפה תחזור". עם זאת, קלוגה הזהיר כי "בעייתי לחזות בדיוק מה הולך לקרות. הנגיף הזה הפתיע אותנו יותר מפעם אחת, ולכן אנו צריכים להיות מאוד זהירים".

קורונה בארצות הברית
קורונה בארצות הברית | צילום: רויטרס

על רקע הדברים, ברוסיה נחצה שיא הנדבקים היומי זה היום השלישי ברציפות, עם לא פחות מ-63,205 חולים שנרשמו מאז אתמול. 679 איש נוספים מתו במדינה בעקבות הנגיף, ובכך עלה המספר הכולל של הרוגים ברוסיה ל-326,112 איש מאז פרוץ המגפה.

מריה ואן קרכוב, אפידמיולוגית מומחית בארגון הבריאות העולמי, הזהירה היום כי "צפויים וריאנטים נוספים אחרי האומיקרון". לדבריה, זן האומיקרון לא יהיה הווריאנט האחרון שיביא לדאגה בעולם, והאוכלוסייה הגלובלית עדיין פגיעה מפני הנגיף.

Demonstration Against Covid 19 Measures Near The European Commission In Brussels
מפגין נגד מגבלות הקורונה בבריסל | צילום: רויטרס

בתוך כך, בבייג'ינג שני מיליון איש צפויים לערוך בדיקות לקורונה, שבועיים לפני שאולימפיאדת החורף אמורה להתקיים בעיר. התפרצות של תשעה מקרי הדבקה הובילו לחיזוק הגבלות הקורונה באזור, בזמן שספורטאים, משלחות ואנשי צוות החלו להגיע לעיר.

בבריסל אלפי מפגינים צעדו במחאה נגד תקנות הקורונה. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובסילוני מים נגד מפגינים שזעמו על חיסוני החובה ועל הגבלות התו הירוק. בהונג קונג אוגר שנמסר לרשויות על ידי בעליו נמצא לראשונה חיובי לקורונה, ויותר מ-2,200 אוגרים הושמדו בצל התחלואה שגברה בעיר.

קורונה בבריטניה
קורונה בבריטניה | צילום: רויטרס

בבריטניה חלף לכאורה גל התחלואה המשמעותי שהכה בממלכה המאוחדת, אך "עשויות להיות מהמורות בדרך החוצה", כך על פי דיווח של פרופ' ניל פרגוסון, האפידמיולוג הבכיר שסייע לבניית אסטרטגיית הסגר בגבולות האי. אנגליה הוגדרה כ"חריגה" בריאיון של ניקולה סטרג'ן, השרה הראשונה של סקוטלנד ל-BBC, בשל השימוש בתו ירוק וחובת עטית מסכות במקומות ציבוריים.

ממצאים חדשים בניו זילנד מצביעים על כך שמקרי ההדבקה עשויים להגיע לאלף איש ביום בשטחי המדינה, בשל קצב ההדבקה המהיר של זן האומיקרון. ג'סינדה ארדרן, ראשת הממשלה, דחתה את חתונתה בהתאם לממצאים.

בארצות הברית הקורונה הביאה למותם של לפחות 865,969 איש, והדבקה של כ-70.5 מיליון איש מאז ינואר 2020, על פי נתונים של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס במדינת מרילנד. ביחס לכמות האוכלוסייה פר מדינה, ברוד איילנד, צפון דקוטה ואלסקה נרשמו נתוני ההדבקה הגבוהים ביותר ברחבי ארצות הברית. לעומת זאת, במיסיסיפי ובאריזונה נרשם מספר המתים הגבוה ביותר כתוצאה מהנגיף.