"אנשים רבים פשטו רגל": כך נראית איטליה אחרי חודשיים של הסגר

בארץ המגף מציינים את חג השחרור של הרפובליקה האיטלקית, אך נופר כאשי, ישראלית שגרה ברומא, סיפרה: "האיטלקים לא מרגישים משוחררים". "המון מובטלים לא יודעים אם תהיה להם עבודה לחזור אליה"

זמן צפייה: 00:52

מגפת הקורונה: השבוע האיטלקים מציינים חודשיים מלאים לסגר, והיום (שבת) הם מציינים את חג השחרור של הרפובליקה האיטלקית. עם זאת, נופר כאשי, ישראלית שמתגוררת ברומא, סיפרה כי "האיטלקים לא מרגישים משוחררים - הם מרגישים מאוד נצורים". לדבריה, "המרי ברשתות החברתיות חוגג, והרבה מעסיקים לא יודעים אם יוכלו לפתוח את העסקים שלהם בתחילת מאי. המון הכריזו כבר על פשיטת רגל, יש המון מובטלים שלא יודעים אם יהיה להם מקום עבודה לחזור אליו".

בנג'מין חיימוף מניו יורק מספר כי המדינה האמריקנית עדיין בהסגר עד אמצע מאי. "מה שפתוח זה הסופרים, המסעדות ובתי הקפה שאפשר שאפשר לעשות טייק אווי או פיק אפ", הסביר. "התקהלות של יותר מעשרה אנשים אסורה. הם יהיו מאוד זהירים כי הם מפחדים מהתפרצות שנייה. ייקח עוד הרבה זמן עד שהכול יחזור לשגרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין הוכחה לכך שאדם שהחלים מקורונה לא יכול להידבק בשנית"

דיירת שלישית מבית אבות מתה מקורונה; מספר החולים עלה ל-15,148

דיווח: סין שלחה צוות רפואי לקוריאה הצפונית לטפל בקים

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-north-america-part-2020425617' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מניו יורק' kid='1_1ghfh1p5' duration='48'']

מוקדם יותר היום הודיע ארגון הבריאות העולמי כי אין עדיין הוכחות לכך שאדם שנדבק בנגיף הקורונה חסין מהידבקות שנייה, גם אם פיתח נוגדנים. זאת ברקע הצעות של כמה ממשלות לבצע בדיקות לאנשים, ובכך לספק למי שנמצאו אצלו נוגדנים מעין "דרכון חסינות", כדי שיוכל לשוב לעבודתו או לנסוע ממקום למקום.

אתמול חצה מספר מקרי המוות בארצות הברית את רף ה-50 אלף מתים, מהם כחמישית, 10,000 מתים, נמצאו בבתי האבות. מספר המקרים המאומתים מתחילת המגפה עומד על כמעט 900 אלף בני אדם. ארצות הברית מובילה הן במספר הנדבקים והן במספר המתים בפער עצום משאר המדינות. לשם השוואה בספרד, המוקד ההתפשטות השני אחרי ארצות הברית בעולם, יש כ-220 אלף נדבקים וכמעט יותר מ-22,500 מתים. אחריה איטליה, עם כ-190 אלף נדבקים וכ-25,500.

מוקד ההידבקות המרכזי בארצות הברית היא עדיין מדינת ניו יורק, שם יש כמעט 270 אלף מקרי הידבקות ויותר מ-21 אלף מקרי מוות. אחריה ניו ג'רזי עם יותר מ-100 אלף נדבקים וכמעט 5,500 מתים. עם זאת בניו יורק נשמרת אופטימיות זהירה בימים האחרונים, בשל הירידה היחסית במספרים, בעיקר מספרי המאושפזים והמונשמים, וגם במספרי הנדבקים והמתים.