לא רק איטליה וספרד: משבר הקורונה מכה גם בהולנד ובבלגיה

מדינות מערב אירופה ממשיכות לחפש דרכים להתמודד עם המשבר שיצר הנגיף. כעת הגל מתחזק גם במדינות נוספות ביבשת, שעד כה ניסו את "המודל הבריטי", אך בעקבות הזינוק בממדי המגפה חזרו בהן

זמן צפייה: 02:45

משבר הקורונה ממשיך להכות במדינות מערב אירופה. המצוקה הקשה בספרד ובאיטליה, שהערב (שני) הכריזה על המשך ההסגר עד חג הפסחא, כובשת את הכותרות, אבל במדינות נוספות מתגבר גל ההדבקה. יש לציין כי לפי שעה מניין המתים באיטליה עומד על 11,591 בני אדם, כאשר יש כ-100 אלף נדבקים. בספרד מספר מקרי המוות עומד על 7,340, מתוך כ-85 אלף מקרי הדבקה.

כמו במקרה של בריטניה, גם בהולנד ההחלטה לסמוך על חסינות העדר ולא להיכנס להסגר מיד עם התפשטות הנגיף שם, עלתה ביוקר. יש כבר כ-12,000 נדבקים, אלף מהם בטיפול נמרץ ויותר מ-880 מתים. בעקבות הזינוק בממדי המגפה בהולנד ראש הממשלה כבר חזר בו בשבוע האחרון ממודל חיסון העדר והולנד עברה להסגר בתנאים מקלים יחסית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צמצום המשק ל-15% ואיסור התקהלויות ל-3 אזרחים: ההגבלות החדשות

מניין החולים בקורונה עלה ל-4,695; בדיקת נתניהו יצאה תקינה

המענק לעסקים שיקלטו עובדים ולעצמאים: התוכנית להצלת המשק

קורונה בספרד
קורונה בספרד | צילום: רויטרס

נפגעת נוספת בהולנד היא תעשיית הצבעונים, שחקלאים נאלצים כעת להשמיד במיליונים. כ-80% מכלל תוצרת הפרחים במדינה נהרסה לחלוטין. מערכת הבריאות בהולנד היא מהטובות באירופה אבל צפויה להגיע השבוע לקיבולת מלאה, מה שמטריד עוד יותר לנוכח שיעור התמותה הגבוה, כ-7% מהחולים. הממשלה שוקלת כעת העברה של חולי קורונה לגרמניה השכנה, שם שיעור התמותה הוא פחות מאחוז.

גם בבלגיה סופרים כבר יותר מ-500 מתים מקורונה ושיעור התמותה דומה למתרחש בהולנד ביחס למספר הנדבקים. בשלב הזה המערכת הרפואית המצוינת, האכיפה המחמירה וההבטחה לתמיכה ממשלתית מצליחות להרגיע את התושבים. מערכת הבריאות בבלגיה טובה ומושקעת, ולא תחת קריסה - היא אפילו לא קרובה לשם, מספר המיטות מאוד גבוה ביחס לתושבים.