דיווח: טראמפ יכריז על מצב חירום לאומי בעקבות התפשטות הקורונה

באתר החדשות בלומברג דווח כי נשיא ארה"ב יתן את ההצהרה ובכך יאפשר יותר סיוע פדרלי למלחמה בנגיף • יו"ר בריאות הארגון העולמי: "אירופה הפכה למוקד המגפה" • 250 מתים באיטליה ביממה האחרונה

זמן צפייה: 05:41

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יכריז הערב (שישי) על מצב חירום לאומי בעקבות התפשטות הקורונה, כך דווח באתר החדשות בלומברג. ההכרזה תאפשר לספק יותר סיוע פדרלי ללחימה בנגיף.

בתוך כך, טדרוס אדהנום גברהיסוס, יו"ר ארגון הבריאות העולמי, אמר בתדרוך של הארגון כי "אירופה הפכה למוקד המגפה", וציין שיש ביבשת יותר מקרים של הדבקה ומוות מאשר בכל העולם יחד, מלבד סין. "כל מדינה שמסתכלת על מוקדי ההתפרצות החמורים של הנגיף וחושבת 'זה לא יקרה לנו' - עושה טעות קטלנית", הוסיף.

"אני קורא לכולם, לכל הפוליטיקאים לעבוד במשותף, המשיך. "הנגיף הזה הוא אויב של כולנו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המדינה שוקלת סגר של 50% מהמשק; ייתכנו הגבלות בתחב"צ

משרד הביטחון יקים שלושה מתקני החלמה ובידוד לחולי קורונה

הטיחו לרצפה ואזקו: שוטרים עצרו בכוח אדם שהפר בידוד • תיעוד

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו | צילום: חדשות 13

במקביל, באיטליה פורסם כי ביממה האחרונה מתו 250 בני אדם מהנגיף, ומניין המתים עומד כעת על 1,266.

he death toll from coronavirusin Italy has jumped in the last 24 hours by 250 to 1,266, a riseof 25% and the largest increase in absolute terms since thestart of the outbreak, the Civil Protection Agency said onFriday.

בד בבד, כלי תקשורת בברזיל דיווחו מוקדם יותר כי נשיא המדינה, ז'איר בולסונארו, אובחן כחולה קורונה. בולסונארו נבדק אתמול לאחר שנפגש עם שר התקשורת הברזילאי - שאובחן כנשא. בולסונארו מצדו הכחיש את הדיווחים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אל תאמינו לפייק ניוז".

שר התקשורת ומשלחת של בכירים ברזילאים נפגשו מוקדם יותר השבוע גם עם טראמפ וסגנו מייק פנס, וגם עם ראש עיריית מיאמי - שאובחן אף הוא בחולה בנגיף.