משבר האקלים: יש לסגור 3,000 תחנות כוח פחמיות עד שנת 2030

לפי מחקר שערך צוות חשיבה לקראת ועידת האקלים של האו"ם, ברחבי העולם ייאלצו לסגור מדי יום תחנת כוח אחת כדי למנוע את החרפת המשבר ולשמור שהטמפ' לא תעלה מעבר לגבולות ה-1.5 מעלות צלזיוס

תחנת כוח מבוססת פחם
תחנת כוח מבוססת פחם | צילום: רויטרס

על פי מחקר שערך צוות החשיבה "TransitionZero" לקראת ועידת האקלים של האו"ם שתקיים בסוף החודש - כ-3,000 תחנות כוח מבוססות פחם ייאלצו להיסגר לפני שנת 2030, זאת על מנת למנוע את החרפת משבר האקלים וכדי לשמור על העלאת הטמפרטורות בגבולות ה-1.5 מעלות צלזיוס.

לפי מחקר שערכו חברי הצוות, נכון לעכשיו יותר מ-2,000 ג'יגה-וואט (1,000 מגה-וואט) ברחבי העולם מיוצרים כעת על ידי תחנות כוח פחמיות פעילות - מספר שצריך להיחתך בחצי, דבר שידרוש סגירה של תחנת כוח פחמית אחת לפחות בכל יום עד סוף העשור הנוכחי.

עמודי חשמל בבייג'ינג
עמודי חשמל בבייג'ינג | צילום: רויטרס

בהמשך לכך, המהלך ייאלץ את סין לסגור תחנות כוח פחמיות המייצרות 1,000 ג'יגה-וואט של אנרגיה חשמלית, בעוד שהמדינה האסיאתית מהווה נכון להיות את הפולט הגדול ביותר בעולם של גזי חממה וכן מחזיקה בבעלותה יותר ממחצית תחנות הכוח הפחמיות בעולם.

כזכור, סין חווה משבר חריף באספקת האנרגיה, דבר שגורם לשיבושים רבים בחייהם של התושבים והעסקים ברחבי המדינה, כשבמקביל בעיית אספקת החשמל מאיימת להאט את התפתחות הכלכלה של סין ואף לגרום לכאוס בשרשרת האספקה הגלובלית.