רודוס בוערת: עשרות אלפים פונו מהאי ביוון; "מצב חסר תקדים"

כ-20 אלף בני אדם כבר פונו מהאי במבצע הגדול ביותר בתולדות יוון, עקב השריפות העזות שמשתוללות מהשבוע שעבר - בשיא עונת התיירות - מאות צוותי כיבוי עמלים על בלימת האש

זמן צפייה: 02:29

בעקבות שריפות הענק שמשתוללות באי היווני רודוס, הרשויות מקיימות גם היום (ראשון) את מבצע הפינוי הגדול ביותר בתולדות המדינה. האש מתפשטת בחסות הרוחות העזקות ומקשות על מאמצי הכיבוי. כ-20 אלף בני אדם כבר פונו מהאי ומעל 200 צוותי כיבוי פועלים לבלימת הלהבות.

השריפות פרצו ביום שלישי בשבוע שעבר. בנוסף, המשרד לשינויי אקלים והגנה אזרחית מסר ש"זה הפינוי הגדול ביותר עקב שריפות במדינה".

תיירים תופסים מקלט באצטדיון באי רודוס יוון
תיירים תופסים מקלט באצטדיון באי רודוס | צילום: רויטרס

האי רודוס הוא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר ביוון - שרבים מהם מורחקים כעת מנתיב האש. המשטרה מסרה כי הרשויות העבירו כ-16 אלף בני אדם דרך היבשה, ועוד כ-3,000 פונו דרך הים. אחרים נמלטו בכביש או בכלי הרכב שלהם, לאחר שנאמר להם לעזוב את האזור. הרשויות הזהירו כי הקרב לבלימת הלהבות יימשך כמה ימים.

תיירים מחוץ לאצטדיון ברודוס יוון
תיירים מחוץ לאצטדיון ברודוס | צילום: רויטרס
תיירים שפונו באצטדיון ברודוס יוון
תיירים שפונו באצטדיון ברודוס | צילום: רויטרס

סדריק גוויס, תייר בלגי שנאלץ לעזוב את המלון שלו, סיפר: "אמרנו למלון שקיבלו הודעות שעלינו לפנות את האזור, אבל אפילו שם לא ידעו על כך. פשוט לקחנו את תעודות הזהות שלנו, מים וחפצים שיכסו את הפנים והראש".

עשן כבד בחוף ברודוס יוון
עשן כבד בחוף ברודוס | צילום: רויטרס

בעקבות השריפות, חברת הביטוח "פספורטכארד" הודיעה כי הלילה ב-22:00 ימריא מטוס מישראל לרודוס, לחילוץ הישראלים מבוטחי פספורטכארד, שנקלעו לאזורי השריפות המטוס צפוי לנחות בשדה התעופה RHO ברודוס, ולהמריא חזרה לארץ כשעה לאחר מכן.

מפספורטכארד נמסר: "הוחלט לצאת בטיסה ייעודית להחזרת המבוטחים לארץ בבטחה ובמהירות לנוכח השריפות הפוקדות את האי מזה מספר ימים. במהלך אתמול והיום פספורטכארד סייעה למעל כ-100 ממבוטחיה, שעשרות מהם חולצו אתמול בסירות ואוטובוסים לצד הצפוני של האי, וגם היום המשיך צוות החילוץ של פספורטכארד בשיתוף מגנוס איתור וחילוץ,שהגיע הבוקר לרודוס, במטרה לסייע למטיילים ומבוטחי פספורטכארד הנדרשים לפינוי או סיוע רפואי, וכן לחלץ כ-30 מבוטחים שעדיין שהו היום בחלק הדרומי של רודוס שסמוך למוקדי השריפות".