בין הבחירות לברקזיט: משפחת המלוכה מתכוננת לחג המולד

בזמן שעתידה הפוליטי של הממלכה המאוחדת עדיין לא ברור, בארמון בקינגהאם המשיכו השבוע את המסורת השנתית והציגו את קישוטי החג המפוארים – המספקים מנה גדושה של אסקפיזם בריא לאזרחים העייפים

זמן צפייה: 03:06

בזמן שאזרחי בריטניה עדיין מנסים להתאושש מבחירות הבזק הסוערות שנכפו עליהם, בני משפחת המלוכה הבריטית מתכוננים לחג המולד. על רקע משבר הברקזיט הממושך, והעתיד הלא ברור, השבוע חשפה המלכה את הקישוטים המסורתיים בארמון בקניגהאם והוכיחה שיש דבר אחד יציב בממלכה הלא-כל-כך מאוחדת בימים אלו. עבור אזרחי בריטניה העייפים, בית המלוכה כהרגלו מספק מנה של אסקפיזם בריא.

אחרי החגים וראש השנה האזרחי, יגיע לישראל נציג של משפחת המלוכה הבריטית: בנה של המלכה אליזבת, הנסיך צ'ארלס. יורש העצר יגיע לירושלים עם עוד כמה עשרות מנהיגים לפסגה שיארח נשיא המדינה ראובן ריבלין בנוגע האנטישמיות הגוברת בעולם, לרגל 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ.

עוד בחדשות 13:

בריטניה הודיעה: הנסיך צ'ארלס יבקר בישראל בחודש הבא

ברוב גדול: הפרלמנט הבריטי אישר את הסכם הברקזיט של ג'ונסון

ברוב גורף: גרמניה הוציאה כל פעילות של חזבאללה מחוץ לחוק


זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה, צ'ארלס, הנסיך מווילס, מגיע לישראל, אך לראשונה יהיה זה במסגרת ביקור רשמי. בשנת 2016 הגיע לכאן ללוויית הנשיא לשעבר, שמעון פרס. את הביקור ניצל גם כדי לפקוד בחשאי את הקבר של סבתו הנסיכה אליס, שנמצא בכנסיית מריה מגדלנה בהר הזיתים.

ביקורו של הנסיך צ'ארלס בחודש הבא יהיה הביקור הרשמי השני של נציגי בית המלוכה בישראל. בקיץ שעבר ביקר בארץ בנו של צ'ארלס, הנסיך ויליאם. ביקורו המתוקשר כלל פגישות עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין בירושלים, ופגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. בין פגישה פוליטית אחת לשנייה מצא הדוכס מאדינבורו גם זמן לבקר בחוף הים בתל אביב – ולהיפגש עם זוכת אירוויזיון 2018 נטע ברזילי.