שיטפונות בסין: עשרות הרוגים ונעדרים, רבבות פונו מבתיהם

לפחות 11 בני אדם נהרגו עד כה בשיטפונות שגרמה סופת טייפון. עוד כ-27 מוגדרים נעדרים ויותר מ-52 אלף בני אדם פונו מבתיהם בבייג'ינג. כמות הגשמים בארבעת הימים האחרונים גדולה מזו שנרשמה בסערה ב-2012, אז נהרגו 79 בני אדם במדינה

חוזים בשיטפון האימתני שפקד את העיר בייג'ינג | צילום: רויטרס

11 בני אדם נהרגו ו-27 מוגדרים היום (שלישי) כנעדרים בשיטפונות קשים שפקדו את בייג'ינג שבסין. בנוסף, יותר מ-100 כבישים נסגרו, תנועת הרכבת התחתית הופסקה ו-52 אלף אנשים פונו מבתיהם. הגשם הבלתי פוסק הגיע בסופת טייפון המכונה "דוקסורי", שגרמה להצפות נרחבות.

נשיא סין שי ג'ינפינג קרא לרשויות "לגייס את כל הכוחות" כדי לחלץ אנשים לכודים או כאלו שאבדו, ולנסות להחזיר את הערים הנפגעות לשגרה בהקדם האפשרי. הרשויות הזניקו מסוקים צבאיים כדי לספק מזון ושתייה לנוסעי רכבת שנתקעו בבייג'ינג.

במחוז חביי השכן, כמות המשקעים שנמדדה משבת עד שני בתחנת מזג אוויר מקומית עברה בהרבה את הכמות שנמדדת שם במשך יותר מחצי שנה, עם כמות גשם של 1,003 מ"מ. נהרות ונחלים באזור הבירה והסביבה עלו על גדותיהם, ומפלס המים שעלה אילץ את הרשויות להשתמש במאגר בקרת שיטפונות - לראשונה מאז שנבנה לפני יותר משני עשורים.

שיטפון בבייג'ינג | צילום: רויטרס
שיטפון בבייג'ינג | צילום: רויטרס

"הבוקר היה מטורף, נהר מנטוגו עלה על גדותיו וכל השדרה הוצפה", אמר גואו ז'ניו, תושב מנטוגו בן 49. תושב אחר של בייג'ינג, צ'ין קואן, סיפר: "אני זקן, אבל בחיים שלי לא ראיתי שיטפונות כאלה".

מכוניות מוצפות מים בעקבות השיטפון הגדול בבייג'ינג | צילום: רויטרס
מפונים בסירה בעקבות השיטפון הגדול בבייג'ינג | צילום: רויטרס
תינוק מפונה בשיטפונות הגדולים בבייג'ינג | צילום: רויטרס
זוג מתגונן מהגשם החזק. בייג'ינג | צילום: רויטרס

"דוקסורי" היא אחת הסופות החזקות ביותר שפקדו את סין. לפני כן, היא גרמה להרס בפיליפינים ובטייוואן. כמות הגשמים בארבעת הימים האחרונים עברה את אלו שנרשמו במהלך הסערה הקשה שפקדה את המדינה ב-2012, שגרמה למותם של 79 בני אדם. בינתיים, סין מתכוננת לטייפון נוסף בשם ח'אנון, שצפוי לרדת בהמשך השבוע בחוף המזרחי, לאחר שחצה את דרום יפן. ח'אנון צפויה להיות הסופה הטרופית השישית שפוקדת את סין השנה.