שורות של גופות ומיליון מתים: הקורונה שוב מכה בסין

המדינה המאוכלסת בעולם מתמודדת עם התפרצות קורונה שמבחינה מספרית - היא הגדולה ביותר שידעה מאז תחילת המגפה. ברשתות החברתיות בסין הופצו סרטונים קשים שמצביעים על "תוהו ובוהו" ואובדן שליטה במערכת הבריאות הסינית, והחשש הוא שמספר המתים במדינה רק ימשיך לזנק

זמן צפייה: 02:39

חדרי טיפול נמרץ מלאים עד אפס מקום, תורים של אמבולנסים מחוץ לחדרי המיון ושורות ארוכות של גופות הממתינות לקבורה - כך נראית סין בשבוע האחרון. המדינה המאוכלסת בעולם מתמודדת עם התפרצות קורונה שמבחינה מספרית - היא הגדולה ביותר שידעה סין מאז תחילת המגפה. זאת כזכור, לאחר שבתחילת החודש המשטר הסיני הסיר את מגבלות הקורונה וביטל את מדיניות "אפס הדבקה", בתגובה להפגנות נגד התקנות הדרקוניות שהוציאו את ההמונים לרחובות.

דבר אחד לא השתנה במדיניות ממשלת סין: הסתרת נתוני האמת. המספרים הרשמיים שמפרסת בייג'ינג מציגים שיעורי תחלואה נמוכה ואחוזי תמותה כמעט אפסיים. י מסמכים שהודלפו בסוף השבוע בעיתונים האמריקניים "פיננשיאל טיימס" ו"בלומברג" מציגים נתונים אחרים לגמרי, מבהילים וכמעט אפוקליפטיים.

בתוך כך, מהנתונים שהתפרסמו עולה כי ביממה אחת באמצע השבוע שעבר, נדבקו בקורונה 37 מיליון סינים. בסך הכל, כמעט רבע מיליארד סינים נמצאיו חיוביים לקורונה מתחילת חודש דצמבר. למרות הצנזורה הממשלתית, ברשתות החברתיות בסין הופצו סרטונים קשים שמצביעים על "תוהו ובוהו" ואובדן שליטה במערכת הבריאות הסינית.

המחאות בסין נגד מדיניות הקורונה, בייג'ינג
מחאות בבייג'ינג נגד מדיניות הקורונה הממשלתית. תחילת החודש | צילום: רויטרס

זן האומיקרון הוא אמנם נגיף מוחלש שברוב המקרים גורם למחלה קלה, אם בכלל, אבל בסין חיים כמעט מיליארד וחצי בני אדם, ואם רק שבריר של אחוז מהם יחלו במחלה קשה - זה עלול להסתיים בהמוני מתים. לא זו בלבד, מרבית הסינים כלל לא התחסנו נגד קורונה, ומי שכן, קיבלו את החיסון המקומי היעיל פחות מאלו שפותחו במערב.

על פי ההערכות, אם יישמר קצב ההדבקה הזה, לא פחות ממיליון סינים יקפחו את חייהם בגל הקורונה הנוכחי. לדבר שכזה עלולה להיות השפעה גלובלית. מלבד ההשפעה על הכלכלה הסינית - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, הרופאים המקומיים מודאגים ממוטציות מסוכנות של הנגיף שיעברו בפרק זמן קצר בגופם של מיליארד וחצי בני אדם - כחמישית מאוכלוסיית כדור הארץ.