מספר ההרוגים בטבח בארה"ב עלה ל-7; החשוד איים בעבר: "להרוג את כולם"

מותו של אחד הפצועים נקבע במהלך הלילה ובמקביל, הרשויות בארה"ב חשפו כי לקרימו בן ה-22 ישנה היסטוריה של היתקלויות עם החוק. אחד משכניו סיפר כי "תמיד היו ניידות משטרה בבית", ואחד ממוריו אמר כי "לא הייתה הרבה אהבה במשפחה הזו"

זמן צפייה: 05:49

מספר ההרוגים בטבח ההמוני במצעד יום העצמאות בפרבר היילנד פארק שמחוץ לשיקגו עלה הלילה (רביעי) לשבעה בני אדם כאשר מותו של פצוע נוסף נקבע. במקביל, הרשויות בארצות הברית חשפו הלילה כי לרוברט קרימו, הצעיר בן ה-22 שחשוד בירי ההמוני ישנה היסטוריה של היתקלויות עם גורמי אכיפת החוק.

קצין המידע הציבורי של משרד השריף של מחוז לייק, כריסטופר קובלי, חשף את המידע במסיבת עיתונאים, וסיפר על כך שהחשוד ניסה להתאבד באפריל 2019 והוזעקה ניידת משטרה לביתו שהעבירה את הטיפול בו לגורמי בריאות הנפש.

רוברט קרימו החשוד בביצוע הטבח במצעד יום העצמאות מחוץ לשיקגו
רוברט קרימו החשוד בביצוע הטבח במצעד יום העצמאות מחוץ לשיקגו

לאחר מכן, בספטמבר 2019, בן משפחתו של קרימו דיווח כי החשוד אמר שהוא "מתכוון להרוג את כולם", וכי יש בידיו אוסף סכינים. המשטרה שהגיעה למקום מצאה 16 סכינים, פגיון וחרב מביתו ואספה אותם, אלא שעל פי קובלי "באותה עת לא הייתה עילה סבירה למעצר, לא היו תלונות שהוגשו על ידי מי מהקורבנות. אולם משטרת היילנד פארק הודיעה מיד למשטרת מדינת אילינוי על התקרית".

אחד משכניו של החשוד אמר כי היו סימנים "במשך זמן רב" שמשהו יקרה. "תמיד היו ניידות משטרה בבית. ההורים התווכחו, רבו כל הזמן". ג'רמי קאהנמן, שניהל תוכנית ספורט אחרי בית הספר בה השתתף החשוד, סיפר על הוריו של חשוד ואמר: "אני זוכר את ההורים יותר ממנו כי הם היו סוג של בעיה", אמר, "לא הייתה הרבה אהבה במשפחה הזו".

"אימו של החשוד נכנסה לעימות אחת עם אחד מראשי התוכנית, היא צעקה", סיפר, "זה נראה כאילו הילדים שלה היו מטרד עבורה".

ניידות משטרה מחוץ לביתו של רוברט קרימו שחשוד בטבח במצעד בפרבר בשיקגו
ניידות משטרה מחוץ לביתו של רוברט קרימו שחשוד בטבח במצעד בפרבר בשיקגו | צילום: רויטרס

כאמור קרימו, נעצר אמש בחשד לביצוע הטבח, לאחר מרדף קצר בכביש מהיר, והמניע שלו למעשה עדיין לא ברור. על פי החשד, קרימו הגיע למצעד חמוש כשהוא לבוש כאישה, על מנת להימלט מן הזירה.

תיעוד מצלמות אבטחה של החשוד בטבח בשיקגו כשהוא לבוש כאישה
תיעוד מצלמות אבטחה של החשוד בטבח בשיקגו כשהוא לבוש כאישה | צילום: רויטרס

על פי עמוד ה-IMDB שלו, קרימו הוא "תופעת היפ הופ" שנולדה ב-20 בספטמבר 2000, "ילד סנדוויץ' ממוצא איטלקי". קרימו החל להעלות את המוזיקה שלו לאינטרנט בגיל 11, אך זכה לראשונה לחשיפה משמעותית רק בשנת 2016, לפי IMDB, שהכניס "רווח נקי של 100 אלף דולרים".

רוברט הוא בנו של בוב קרימו, שלפי חשבון הפייסבוק שלו התמודד על ראשות העיר היילנד פארק ב-2020. הראפר הוציא רצועה בשם "Are You Awake" ב-15 באוקטובר 2021, שמרמזת שקרימו תכנן "מעשה מגדיר חיים, מעבר ליכולתו לעצור". הסרטון כולל איורים של אדם המכוון רובה לעבר אדם אחר.

רוברט קרימו החשוד בטבח במצעד יום העצמאות בסרטון שצילם
רוברט קרימו החשוד בטבח במצעד יום העצמאות בסרטון שצילם

היילנד פארק היא קהילה מלוכדת של כ-30,000 איש, הממוקמת על חופי אגם מישיגן, מעט צפונית לשיקגו, עם אחוזות רחבות ידיים על שפת האגם שמשכו לאזור לא מעט עשירים ומפורסמים, כולל אגדת ה-NBA מייקל ג'ורדן, שחי באזור במשך שנים כששיחק בשיקגו בולס.