בפעם השישית בתולדותיה: ליברפול אלופת אירופה בכדורגל

לאחר ההפסד הכואב בגמר אשתקד, הקבוצה מצפון מערב אנגליה ניצחה 0-2 את טוטנהאם הלונדונית וזכתה בליגת האלופות. מוחמד סלאח כבש את השער הראשון בפנדל (2') ודיבוק אוריגי את השני (87')

זמן צפייה: 00:33

ליברפול היא אלופת אירופה בכדורגל לעונת 2019-2018, לאחר שניצחה אמש (שבת) את טוטנהאם הוטספר הלונדונית 0-2 בגמר ליגת האלופות, והביאה לקיצן שלוש שנים רצופות בהן זכתה בתואר ריאל מדריד הספרדית - שבשנה שעברה אף ניצחה בגמר את ליברפול עצמה. את השער הראשון הבקיע המצרי מוחמד סלאח מפנדל שנוי במחלוקת כבר בדקה השנייה של המשחק, ואת השער השני כבש הבלגי דיבוק אוריגי, בבעיטה חדה מתוך הרחבה בדקה ה-87'.

המשחק שנערך השנה באצטדיון "וואנדה מטרופוליטנו" במדריד, ספרד, לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד. ההתמודדות נפתחה בדקת דומייה לזכרו של הכדורגלן הספרדי חוסה אנטוניו רייס, שנהרג אתמול בתאונת דרכים בעיר סביליה שבדרום המדינה, כשהוא בן 35 בלבד. רייס שיחק בעבר בשתי הקבוצות הבכירות של בירת ספרד – ריאל ואתלטיקו מדריד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>  

טרגדיה בספרד: הכדורגלן חוסה אנטוניו רייס נהרג בתאונת דרכים

טבח בארה"ב, בן ברק טוען שהוצע לו תיק הביטחון • כותרות השבת

שוברות את הקרח: מאבק המעצמות על השליטה באוקיינוס הארקטי

Champions League Final Tottenham Hotspur V Liverpool
ליברפול | צילום: רויטרס
Champions League Final Tottenham Hotspur V Liverpool
טוטנהאם | צילום: רויטרס

ליברפול הוגרלה לבית ג' שנחשב ל"בית המוות", יחד עם עם פריז סן ז'רמן הצרפתית, נאפולי האיטלקית והכוכב האדום בלגרד מסרביה. במשחק הראשון של העונה ניצחה את פריז סן ז'רמן 2-3, במשחק השני הפסידה 0-1 לנאפולי ובשלישי הביסה את הכוכב האדום 0-4. לאחר מכן, הפסידה לסרבים 0-2 ולפריז -1-2 והגיעה למשחק האחרון בשלב הבתים כשהיא עם הגב אל הקיר. במשחק נגד נאפולי במגרשה הביתי "אנפילד", הראתה הקבוצה הרבה אופי - וניצחה 0-1. בזכות הניצחון, העלתה הקבוצה מצפון מערב אנגליה את מאזנה לתשע נקודות, בדיוק כמו נאפולי, אך עלתה בזכות כך שכבשה יותר שערי זכות.

בשמינית הגמר פגשה הקבוצה מהממלכה את באיירן מינכן הגרמנית. המשחק הראשון הסתיים בתיקו מאופס, ובמשחק הגומלין ניצחה ליברפול 1-3 בגרמניה. ברבע הגמר פגשה את פורטו מפורטוגל, ולא התקשתה יותר מדי, כאשר בסיכום שני המשחקים ניצחו הבריטים 1-6. חצי הגמר סיפק לנו את אחת הדרמות הגדולות בתולדות המפעל. ליברפול פגשה את ברצלונה הספרדית, שנחשבה לאחת הפייבוריטיות לזכייה בתואר - והובסה במשחק הראשון 0-3. למרות זאת, נגד כל הסיכויים, במשחק הגומלין רשמה ניצחון 0-4 ענק מול אוהדיה – והדהימה את היבשת כולה.

Champions League Final Tottenham Hotspur V Liverpool
ליברפול אלופת אירופה | צילום: רויטרס

Champions League Final Tottenham Hotspur V Liverpool
אוהדי ליברפול במשחק הגמר | צילום: רויטרס

בזירה המקומית סגרה ליברפול עונה כמעט חלומית, כשסיימה במקום השני ב"פרמייר ליג" עם 97 נקודות - המאזן הטוב בהיסטוריה של הקבוצה. על אף ההישג המרשים, באליפות זכתה בסופו של דבר מנצ'סטר סיטי שסיימה עם 98 נקודות.

Champions League Final Tottenham Hotspur V Liverpool
גמר ליגת האלופות | צילום: רויטרס