עובדי המפעל שנהרס מהטורנדו בארה"ב: "איימו שנפוטר אם נעזוב"

לאחר שלפחות שמונה אנשים נהרגו במפעל הנרות בעקבות "הטורנדו החמור ביותר בהיסטוריה של קנטקי", העובדים טענו כי אסרו עליהם לצאת. במקביל, מניין המתים בסופה עלה ל-74 והנעדרים ל-109

מפעל הנרות בקנטאקי שנהרס בעקבות הטורנדו | צילום: רויטרס

אסון הטורנדו בארה"ב: בזמן שסופות החלו להתקרב לקנטקי שבארצות הברית בשבת האחרונה, ועובדי מפעל הנרות המקומי שמעו את אזעקות ההתרעה - הם רצו לעזוב את המשמרת מוקדם על מנת לתפוס מחסה בביתם, אך על פי דיווחים של לפחות חמישה מהעובדים במקום, המעסיקים הזהירו אותם כי אם יעשו זאת, יפוטרו.

מפעל הנרות מאוחר יותר נחרב לגמרי בעקבות הסופה, וההריסות שתועדו הפכו לסמל לעוצמתו של הטורנדו, שנחשב לחמור ביותר שהיכה את קנטקי עד כה. שמונה איש לפחות נהרגו בהתמוטטות המבנה, ומניין הנעדרים עדיין ממשיך לעלות.

על פי עדויות העובדים, ככל שהשמועה על הסופה הלכה והתפשטה במפעל במשך שעות, לפחות 15 עובדים הפצירו במעסיקיהם שישחררו אותם לביתם, אך בקשתם נדחתה על הסף. מחשש לחייהם, נמסר כי חלק מהעובדים עזבו את המשמרת מוקדם למרות השלכות הפיטורין הצפויות בשל כך.

Devastating Outbreak Of Tornadoes Ripped Through Several U.s. States
מפעל הנרות בקנטאקי שנהרס בעקבות הטורנדו | צילום: רויטרס

לצד זאת, מספר ההרוגים בסופת הטורנדו בקנטקי עלה ל-74 איש, עם לפחות 109 נעדרים שלא יצרו עדיין קשר. בתיהם של רבים נהרסו, ומאות אמריקנים נותרו מחוסרי בית. על פי דיווח של מושל קנטקי, אנדי בשיר, מניין ההרוגים צפוי להוסיף ולעלות בשל מספר הנעדרים הגבוה.

כזכור, לאחר שסופות קשות פגעו בדרום המדינה, 90 עובדי מפעל הנרות, ששהו במפעל בעת שהאסון פקד את העיירה - אותרו בחיים, בעוד ששמונה הוכרזו נותרו נעדרים ושמונה נוספים הוכרזו כמתים. הסופות גרמו לנזק ב-15 מחוזות ברחבי המדינה. ההרס הגדול ביותר נצפה במחוז גרייבס ובעיירה מייפילד. "בערך 110 בני אדם שהו בתוך מפעל נרות כשהטורנדו היכה, ואנחנו מאמינים שאיבדנו לפחות עשרות מתוכם", אמר באשיר.