ארה"ב: ניצולים נוספים מהטורנדו אותרו במפעל נרות שקרס בקנטאקי

לאחר שסופות קשות פגעו בדרום המדינה, 90 עובדי מפעל נוספים ששהו בו בעת שהאסון פקד את העיירה אותרו בחיים, בעוד ששמונה הוכרזו נותרו נעדרים ושמונה הוכרזו כמתים

זמן צפייה: 00:22

לאחר שאושר כי לפחות 70 אנשים נהרגו במדינת קנטאקי שבארצות הברית עקב סופות טורנדו חזקות שהיכו בדרום-מערב המדינה וגרמו למותם של עשרות, במפעל הנרות שקרס בעיירה מייפילד שספגה את הנזק הכי חמור הודיעו הלילה (שני) כי בעוד שמונה אושרו מתים ושמונה נותרו נעדרים, יותר מ-90 אחרים שהיו נעדרים אותרו.

כזכור, ביום שבת האחרון, אז פקדה הסופה את המדינה הדרומית, מושל המדינה, אנדי באשיר, מסר לתקשורת כי "המספרים הסופיים עשויים להגיע ל-100 בני אדם", ואף כינה את הסופות כ"חמורות ביותר בהיסטוריה של קנטאקי". המושל אמר בתחילה כי רק 40 מתוך 110 האנשים שעבדו במפעל באותה עת ניצלו, וכי "זה יהיה נס אם מישהו אחר יימצא בו בחיים".

כמו כן, לפי דיווחים, סופות הטורנדו גרמו לנזק ב-15 מחוזות ברחבי המדינה. ההרס הגדול ביותר נצפה במחוז גרייבס, ובעיירה מייפילד ספציפית. "בערך 110 בני אדם שהו בתוך מפעל נרות כשהטורנדו היכה, ואנחנו מאמינים שאיבדנו לפחות עשרות מתוכם", אמר באשיר.

בתוך כך, לפחות 24 סופות טורנדו דווחו בחמש מדינות בתוך ארה"ב - ארקנסו, אילינוי, קנטאקי, מיזורי וטנסי - כך לפי מכון מחקר לסופות, כאשר נספרו קורבנות בארקנסו ואילינוי. מוקדם יותר היום, מערכת הסופות נעה מזרחה ופגעה בצפון לואיזיאנה ובדרום אוהיו.