אלפים הפגינו בקנדה: "להפסיק את הגבלות הקורונה"

המחאה שזכתה לכינוי "שיירת החופש" החלה כקריאה של נהגי משאיות לבטל את חובת החיסון במעבר הגבול לארה"ב והפכה למחאה כללית נגד הגבלות הקורונה. קנדים מכל רחבי המדינה הגיעו אל בניין הפרלמנט בקריאות לרה"מ טרודו לבטל את ההגבלות

זמן צפייה: 00:17

קנדה: אלפי אנשים הפגינו אתמול (שבת) מול הפרלמנט הקנדי בבירת המדינה, אוטווה, נגד מדיניות הממשלה בהתמודדות מול משבר הקורונה. את המחאה, המכונה "שיירת החופש", החלו נהגי משאיות קנדיים לאחר החלטת ממשלה כי בשביל לעבור את הגבול לארצות הברית חובה להתחסן.

נהגי המשאיות, שנפגעו כלכללית מההחלטה, סחפו אחריהם אלפים בציבור הקנדי שדרשו מראש הממשלה ג'סטין טרודו להקל בהגבלות הקורונה ולבטל את חובת ההתחסנות למעבר הגבול. אתמול הגיעה המחאה לשיאה בהפגנת אלפים במחאה לא אלימה אך משמעותית מול הפרלמנט. לפי דיווח של רשת CBC הקנדית, ראש הממשלה ומשפחתו פונו מהמקום בעקבות חשש לביטחונם.

Truckers Protest Against Covid 19 Vaccine Mandate
מחאת המשאיות בקנדה | צילום: רויטרס

נהגי משאיות נסעו אלפי קילומטרים כדי להגיע לבירה למחאה ואלפים נוספים הגיעו כדי לתמוך. סווה ויזי, נהג משאית מווינדזור, סיפר כי הוא המפרנס היחיד במשפחתו אך "איני יכול לעבוד מבלי לחצות את הגבול. אני מתנגד לחיסון", אמר, והוסיף שהוא מסוכן.

נהג נוסף, ובעליה של חברת הובלות, אמר כי "לא מדובר רק בחיסונים. העניין הוא להפסיק את הגבלות הקורונה כולן". לדבריו, הוא מאינו מחוסן אך הוא מבצע הובלות בתוך קנדה ולכן הוא לא מושפע מחוקי מעבר הגבול.

Truckers Take Part In A Convoy And Protest Against Covid 19 Vaccine Mandate In Ottawa
מחאת המשאיות בקנדה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, אמר טרודו כי ההפגנות מייצגות "מיעוט שוליים" וכי הם אינם מייצגים את השקפתם של הקנדים. כ-90% מנהגי המשאיות שוצים את הגבול בקנדה התחסנו בשתי מנות וכן 77% מהציבור הכללי במדינה.

Truckers Arrive In Ottawa To Protest Covid 19 Vaccine Mandate
מחאת המשאיות בקנדה | צילום: רויטרס

Truckers Take Part In A Convoy And Protest Against Covid 19 Vaccine Mandate In Ottawa
מחאת המשאיות בקנדה | צילום: רויטרס