פינוי המוני בשל שריפות ענק בקנדה: "מי שנשאר - מסכן את עצמו"

עשרות אלפי תושבים נאלצו לעזוב את ילונייף, בירת הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה, בשל לשריפות ענק. כוחות הכיבוי נאבקים ביותר מאלף מוקדי אש במדינה כולה. תושבת העיירה היי ריבר, שנמלטה עם משפחתה: "חלק מהמכונית נמס. הבן שלי אמר, 'אני לא רוצה למות'"

מטוס לכיבוי שרפות, קולומביה הבריטית | צילום: רויטרס

עשרות אלפי תושבי הטריטוריות הצפון-מערביות בקנדה הונחו היום (חמישי) להתפנות מבתיהם עד מחר - בשל שריפות ענק שמשתוללות באזור. לפי הרשויות, כוחות הכיבוי מנסים להיאבק בלהבות בכ-1,100 מוקדי אש. מצב חירום הוכרז. שיין תומפסון, שר הסביבה בטריטוריות הצפון-מערביות במדינה, הזהיר כי "אם לא יירד גשם, ייתכן שהאש תגיע לפאתי העיר ילונייף עד סוף השבוע. מי שבוחר להישאר - מסכן את עצמו".

כבאי בקולומביה הבריטית | צילום: רויטרס
שרפה בקולומביה הבריטית | צילום: רויטרס

תושבת העיירה היי ריבר, ליסה מונדי, סיפרה כי היא ומשפחתה נמלטו מהעיר - כשבדרך חלק מהמכונית שלהם נמס, השמשה הקדמית שלה נסדקה וכלי הרכב התמלא עשן. "לא הצלחנו לראות כלום, נסענו דרך גחלים. בני בן ה-6 אמר לי, 'אני לא רוצה למות, אימא'". לפי הערכות, עוד מאות טרם התפנו, על אף הפצרת הרשויות וחרף העובדה שאספקת הדלק והמזון אוזלת. בנוסף, נסגרו שני הכבישים המהירים היחידים המובילים אל מחוץ לעיירה. גם שירותי הטלפון והאינטרנט הושבתו.

כבאים בקולומביה הבריטית | צילום: רויטרס

זהו מאמץ הפינוי האווירי הגדול ביותר בהיסטוריה של הטריטוריות הצפון-מערביות של קנדה. רוב המפונים הובאו דרומה למחוז אלברטה השכן, מבלי לדעת מתי יוכלו לחזור הביתה.