קמילה על מות המלכה: "עיצבה את התפקיד בעולם של גברים"

בתוכנית מיוחדת שתשודר לכבודה של המלכה אליזבת' השנייה שהלכה לעולמה, התראיינה המלכה-הרעייה החדשה ואמרה כי אינה זוכרת את חייה ללא המלכה האם והוסיפה: "היא חיה בעולם שלא היו בו נשים בתפקידי ראש ממשלה או נשיאים"

המלכה אליזבת השנייה
המלכה אליזבת השנייה | צילום: רויטרס

סרט דוקומנטרי חדש על המלכה אליזבת' השנייה ישודר הערב (ראשון) בערוץ הממלכתי ה-BBC, ובו מתארחת המלכה החדשה קמילה, אשתו של המלך צ'ארלס, שאמרה על חמותה שהיא "עיצבה את תפקידה" בעולם של גברים.

בריאיון שהוקלט מראש, סיפרה המלכה הרעייה על חיוכה של המלכה אליזבת', שהלכה לעולמה לפני כשבוע וחצי, ואמרה כי היה לה "חיוך בלתי נשכח", ועיניים כחולות ש"כאשר חייכה העיניים האירו את פניה". כך לדבריה של קמילה.

המלך צ'ארלס ורעייתו קמילה מחוץ לארמון בקינגהאם
המלך צ'ארלס ורעייתו קמילה מחוץ לארמון בקינגהאם | צילום: רויטרס

"היא תמיד הייתה חלק מחיינו", אמרה רעייתו של המלך צ'ארלס, שהייתה בת 4 בלבד כשהמלכה האם, אליזבת' השנייה, עלתה לכס המלוכה בשנת 1952. קמילה היום בת 75 ומעידה כי אינה זוכרת אדם אחר במלוכה מלבד המלכה.

עוד הוסיפה המלכה הרעייה ואמרה כי "זה בטח היה לא קל עבורה להיות אישה יחידה. לא היו נשים בתפקיד ראש ממשלה, או נשיאות. היא הייתה היחידה, ואני חושבת שהיא ממש עיצבה את התפקיד שלה".

המלך צ'ארלס ואשתו קמילה בארמון
המלך צ'ארלס ואשתו קמילה בארמון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השנה, בחגיגות לציון 70 שנים של מלוכה, אמרה אליזבת' השנייה שהיא מאחלת לכך שקמילה תוכר כ"מלכה-רעייה" כאשר יוכתר צ'ארלס למלך אנגליה. דבריה אלו של המלכה האם סיכמו שנים של דיונים בנוגע לתואר של הדוכסית מקורנוול, שחתמה עם בעלה על מסמך בעת חתונתם ולפיו תהיה מוכרת כנסיכה, ולא מלכה. על פי בקשתה של אליזבת' היא כעת מוכרת כמלכה-רעייה.

לאורך כל הימים האחרונים נראתה קמילה כשהיא מלווה את בעלה, המלך צ'ארלס השלישי, באירועים הרשמיים לציון מותה של המלכה אליזבת' השנייה, שנפטרה לפני כשבוע וחצי בגיל 96. כמו כן, קמילה עמדה לצידו של המלך בטקס ההכרזה על ידי "מועצת העלייה", שהתקיים לפני כשבוע.

מעמד ההכרזה על המלך צ'ארלס השלישי
מעמד ההכרזה על המלך צ'ארלס השלישי | צילום: רויטרס

בתוך כך, בריטניה נפרדת מהמלכה, ומאות אלפי בני אדם עדיין ממתינים בתור ארוך כדי לחלוף על פני ארונה של המלכה ששלטה על חבר העמים הבריטי במשך 70 שנים. ביום שישי המשטרה בלונדון סגרה את התור לזמן קצר, לאחר שהגיע לתפוסה מלאה, ופתחה אותו מחדש כעבור מספר שעות אך התריעה: זמן המתנה מעל 24 שעות, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

זהו היום האחרון שבו הקהל יוכל להגיע לארונה של המלכה ולחלוק כבוד אחרון, לפני הלווייתה המלכותית שתיערך מחר, בהשתתפות בני מלוכה ומנהיגים מכל רחבי העולם.