צעד נוסף להגבלת תיירים: אמסטרדם אסרה עגינה של ספינות תענוגות

בירת הולנד הפכה כבר מזמן ליעד שמושך מעל ל-20 מיליון תיירים בשנה, ומועצת העיר שמנסה לאזן את הצפת התיירים החליטה למנוע מספינות תענוגות את האופציה לעגון בנמל במרכז העיר, גם בכדי להוריד את רמת הזיהום במטרופולין כולו. "הספינות לא תואמות את היעד שלנו - הורדת כמות התיירים בעיר"

רובע החלונות האדומים באמסטרדם
רובע החלונות האדומים באמסטרדם | צילום: רויטרס

מועצת העיר אמסטרדם החליטה שספינות תענוגות לא יוכלו לעגון עוד בנמל שבמרכז העיר, כך פורסם היום (שישי) ברשת ה-BBC. הסיבה הרשמית לכך היא השאיפות של בירת הולנד להפוך לירוקה יותר ולהפחית את זיהום האוויר במטרופולין, אך סיבה עיקרית נוספת היא צעד נוסף למען הגבלת תיירים בעיר, שנהפכה לידועה לשמצה בזכות חוסר ההגבלות על עישון קנאביס ברחובותיה, ורחוב החלונות האדומים המפורסם בו גם מנסה מועצת העיר הנחשבת לשמרנית לאסור את השימוש בקנאביס.

אמסטרדם
אמסטרדם | צילום: מיכל בן ארי מנור

אמסטרדם, שהפכה לקורבן לפופולריות של עצמה ומושכת מעל ל-20 מיליון תיירים בשנה, השיקה בחודש מרץ קמפיין באינטרנט שמתמקד בעיקר בצעירים בריטים שמעוניינים להגיע לבירת הולנד על מנת לחגוג ומטרת הקמפיין היא להרחיק אותם מהעיר התוססת. "ספינות התענוגות לא מתאימות למשימה שלנו בעיר אמסטרדם, שהיא קיצוץ בכמות התיירים", אמרה יאנה רודרקרק, חברת מועצת העיר שלאחרונה כינתה את התיירים שיורדים מהספינות "מכת ארבה על אמסטרדם".