דאעש: "אנחנו אחראים לפיגוע הכפול באיראן"

ארגון הטרור הודיע כי הוא עומד מאחורי הפיצוצים באזור שבו קבור מפקד כוח-קודס של משמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני, בעיר כרמאן שבדרום-מזרח איראן. בפיגוע הכפול, שהתרחש ביום השנה הרביעי לחיסול סולימאני, נהרגו יותר מ-80 בני אדם

זמן צפייה: 01:15

ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל היום (חמישי) אחריות לפיגוע הכפול אמש בעיר כרמאן באיראן שהרג יותר מ-80 בני אדם, בטקס לציון יום השנה הרביעי לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה לשעבר, קאסם סולימאני. הארגון פרסם את ההצהרה בערוץ הטלגרם שלו.

לפחות 80 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בעקבות מספר פיצוצים שאירעו באזור בית הקברות בעיר כרמאן שבדרום-מזרח המדינה, בו קבור סולימאני, זאת בשעה שתומכי המשטר באיראן התאספו במקום לציון יום השנה הרביעי למותו. באיראן הודיעו על יום אבל לאומי בעקבות האירוע.

זירת הפיצוץ בטקס לציון יום מותו של קאסם סולימאני, בעיר כרמאן שבדרום-מזרח איראן
זירת הפיצוץ בטקס לציון יום מותו של קאסם סולימאני, בעיר כרמאן שבדרום-מזרח איראן | צילום: רויטרס

סולימאני חוסל בשנת 2020 על-ידי תקיפת מל"ט אמריקני בנמל התעופה בבגדד, עיראק, בהוראת נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. בתקיפה חוסלו גם סגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד אל-שעבי", אבו מהדי אל-מהנדס ובכיר נוסף במיליציות השיעיות, מוחמד רידא אל-ג'אברי, האחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות.