דיווח: ראש ה-CIA נפגש בסודיות עם מנהיג הטליבאן בקאבול

ה"וושינגטון פוסט" פרסם כי בשליחותו של הנשיא האמריקני, ויליאם ברנס נפגש בבירת אפגניסטן עם עבדול גאני ברדר, מבכירי הארגון האיסלאמיסטי, כדי לסכם על פינוי אזרחים אמריקנים מהמדינה

ראש ה-CIA CIA ויליאם ברנס בארנס
ראש ה-CIA ויליאם בארנס | צילום: רויטרס

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, ראש ה-CIA וויליאם ברנס נפגש אתמול (שני) בקאבול עם מנהיג הטליבאן מולה עבדול גאני ברדר. ברנס נשלח לבירת אפגניסטן על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, על מנת לסכם את הפרטים על פינוי האזרחים האמריקנים מהמדינה.

הפגישה בין מנהל ארגון הביון האמריקני למנהיג בפועל של הטליבאן, לראשונה מאז כבש הארגון האיסלאמיסטי את הבירה, נערכה בחשאיות כדי שהשניים יוכלו לדון בפרטים הדיפלומטיים הרגישים. החלטתו של ביידן לשלוח את הבכיר מאנשי הביון שלו, מוותיקי שירות החוץ והדיפלומט המעוטר ביותר בקבינט, הגיעה על רקע מאמצי הפינוי של אזרחים אמריקנים משדה התעופה הבינלאומי בקאבול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דווקא את אלה שגורלם מר – בחרה המדינה להזניח מאחור

בן 15 חשוד שדקר למוות בן 17 בגלל נערה: "שטויות של ילדים"

אוקראינה טוענת: אלמונים חטפו מטוס מקאבול והנחיתו אותו באיראן

ה-CIA סירב להגיב על הפגישה, אך היא ככל הנראה כללה דיון על תאריך היעד לסיום פינוי האזרחים האמריקנים ובעלי הברית האפגנים. ממשל ביידן נמצא תחת לחץ מצד מדינות המערב, הדורשות להשאיר את הכוחות האמריקנים באפגניסטן גם אחרי סוף החודש, כדי שייסייעו בפינוי של עשרות אלפי האזרחים הזרים, כמו גם האזרחים האפגנים שנואשים לברוח משלטון הטליבאן.