"קיבל השראה מחמאס": אמריקני נעצר בחשד להצטרפות לארגון טרור איסלאמי

קארם נאסר, אזרח אמריקני בן 23 מניו ג'רזי המתגורר במצרים מאז יולי, נעצר לאחר שתכנן להצטרף לארגון הטרור האסלאמי "א-שבאב", המקושר ל"אל-קאעידה" - כדי לנהל 'ג'יהאד' נגד ארה"ב ובעלות בריתה. בהתכתבויות עם סוכן FBI שהביאו ללכידתו, אמר כי רצה לבצע פיגועי טרור במשך זמן רב, אך "לא היה מסוגל לעשות זאת לפני שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר"

Whatsapp Image 2022 04 18 At 0

קארם נאסר, אזרח אמריקני המתגורר במצרים, נעצר לאחר שתכנן להצטרף לארגון הטרור "א-שבאב" הסומלי המקושר ל"אל-קאעידה", ולבצע 'ג'יהאד אלים' נגד אמריקה - כך דווח אמש (שבת) בסוכנות הידיעות AP. נאסר, בן 23 מלורנסוויל, ניו ג'רזי, עבר להתגורר במצרים בחודש יולי האחרון, וביקש להצטרף לארגון הטרור כדי לנהל ג'יהאד נגד אמריקה ובעלות בריתה, בשל ההשראה שקיבל בעקבות המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר - כך לפי התובעים הפדרליים.

קארם נאסר נעצר ב-14 בדצמבר לאחר שטס ממצרים לניירובי, קניה, שם טוענים התובעים כי הוא תכנן להיפגש עם חברי ארגון הטרור "א-שבאב" לפני שנסע להתאמן בסומליה, שם נמצא בסיס קבוצת הטרור. נאסר הוחזר לארצות הברית ביום חמישי האחרון, והופיע ביום שישי בפני שופט פדרלי. הוא מואשם בניסיון תמיכה בארגון טרור זר, וצפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר, באם יורשע.

חוברת של אל-קאעידה שנתפסה על גופתו של המחבל
חוברת של אל-קאעידה שנתפסה על גופתו של מחבל ממתקפת 7 באוקטובר

נאסר הביע את רצונו להצטרף לארגון הטרור בפרסומים שפרסם ברשתות החברתיות, ובהתכתבויות עם סוכן FBI שהתחזה למנחה לארגוני טרור. בתכתובות ביניהם, נאסר אמר לסוכן ה-FBI כי "האויב מספר 1 הוא אמריקה", ואף תיאר אותה כ"ראש הנחש". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו תחת הכינוי "מוסלמי מצרי", כתב כי הג'יהאד "יגיע בקרוב לארה"ב", וכלל בו אימוג'ים של מטוס, פצצה ואש.

נאסר החל לתקשר עם סוכן ה-FBI באמצעות אפליקציית הודעות מוצפנת, בה אמר לסוכן כי הוא "חשב לעשות 'ג'יהאד' במשך זמן רב", אך הוא "לא היה מסוגל לעשות זאת לפני שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר". "אחרי אירועי 7 באוקטובר, הרגשתי שמשהו השתנה לטובה", אמר נאסר לסוכן ה-FBI, והוסיף: "הרגשתי שהגאווה והכבוד חזרו למוסלמים".

ארה"ב הגדירה את "א-שבאב" כארגון טרור זר בשנת 2008. הקבוצה התפתחה מקואליצייה של מורדים איסלאמיים שנלחמו בממשלה המרכזית של סומליה. ארגון הטרור הואשם באינספור מקרי אלימות, כולל פיגועי התאבדות, עריפת ראשים והתנקשויות ממוקדות בחייהם של אזרחים ועיתונאים.