בצל משבר הברקזיט: ר"מ בריטניה מכוון לבחירות ב-12 בדצמבר

ג'ונסון הצהיר כי יסכים להעניק לחברי הפרלמנט זמן נוסף לעסוק בסוגיית היציאה מהאיחוד האירופי - בתנאי שיסכימו לקיים בחירות במועד שהציע. עוד ציין: "מצפה שהאיחוד יאשר את בקשת הדחייה"

זמן צפייה: 00:53

ברקע המאמצים לקדם את יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הצהיר היום (חמישי) כי יסכים להעניק למחוקקים זמן נוסף לדון בסוגיית היציאה מהאיחוד האירופי כפי שביקשו, רק בתנאי שיסכימו לקיים בחירות במועד ב-12 בדצמבר.

ראש הממשלה הצהיר כי הוא מצפה שהאיחוד האירופי יאשר את הבקשה שנאלץ להגיש לדחיית מועד הברקזיט, שתוכנן להתקיים ב-31 באוקטובר, אך הדגיש כי הוא "כלל לא היה מעוניין בדחייה זו". מחר צפוי האיחוד להכריע בעניין בקשת הארכה.

עוד בחדשות 13:

אחרי עוד הפסד בפרלמנט: ג'ונסון צפוי לדחוף להקדמת הבחירות

מכה נוספת לג'ונסון: גם היום – הפרלמנט לא יצביע על הברקזיט

מכה לג'ונסון: הפרלמנט הבריטי לא יצביע היום על הברקזיט

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

במסגרת מאמציו, פרסם ג'ונסון בטוויטר מכתב ששיגר ליו"ר האופוזיציה ג'רמי קורבין, ובו כתב כי "הפרלמנט חייב להסכים כעת לעסקת הברקזיט, או שפרלמנט חדש יצטרך להגיע לעסקה, כך שהממלכה תוכל להתקדם הלאה". ג'ונסון קרא לקורבין לשתף עמו פעולה, וציין כי דחייה נוספת תגרום להיווצרות מנהג - ובאופן זה בריטניה לעולם לא תצא מהאיחוד האירופי.

בשבועות האחרונים ספג ג'ונסון כמה מהלומות סביב ניסיונו לקדם את עסקת הברקזיט, כשהאחרונה שבהן הייתה ביום שלישי - לאחר שהפרלמנט אישר עקרונית את המתווה של ראש הממשלה, אך דחה את לוח הזמנים שתוכנן למהלך. ג'ונסון רשם ניצחון קטן כאשר הפרלמנט אישר באופן עקרוני את עזיבת האיחוד האירופי כחקיקה. אולם, כאמור, מדובר בניצחון חמוץ עבור ראש הממשלה.

יום קודם לכן הודיע יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ברקו, כי אינו מאשר הצבעה חוזרת על הסכם הברקזיט שהייתה אמורה להתקיים, בטענה כי לא עבר די זמן מאז ההצעה האחרונה כדי שיתרחש שינוי משמעותי מספיק שיצדיק הצבעה נוספת. עוד הוסיף כי עדיין קיימת אפשרות להשיג הסכם עד 31 באוקטובר - המועד שנקבע לעזיבת הממלכה את האיחוד. משמעות ההחלטה היא שג'ונסון לא יכול לחזור בו מבקשת הדחייה מהאיחוד.

בוריס ג'ונסון יוצא מביתו אחרי משאל העם בבריטניה
בוריס ג'ונסון יוצא מביתו אחרי משאל העם בבריטניה | צילום: רויטרס

זאת, לאחר שהפרלמנט הבריטי קיבל את הצעת הפשרה שהגיש חבר הפרלמנט אוליבר לטווין, שחייבה את ראש הממשלה לבקש מהאיחוד האירופי ארכה נוספת למועד עזיבת הממלכה את האיחוד - למורת רוחו.