עצרת ענק בקוריאה הצפונית: "מלחמת נקמה בארצות הברית"

לציון יום השנה ה-73 למלחמת קוריאה הגיעו כ-120 אלף מפגינים לבירה פיונגיאנג, וקראו קריאות אלימות נגד ארה"ב. בשלטי ענק שהונפו נכתב בין היתר כי האמריקנים "הורסים שלום" ו"נמצאים בטווח הירי שלנו". בדו"ח רשמי של משרד החוץ במדינה נטען כי "ארה"ב פועלת להצתת מלחמה גרעינית"

עצרת בקוריאה הצפונית
עצרת בקוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

עצרות ענק התקיימו בבירת קוריאה הצפוניות פיונגיאנג, לציון יום השנה ה-73 למלחמת קוריאה. במהלך האירועים, בהשתתפותם של כ-120 אלף פועלים וסטודנטים, מפגינים רבים קראו ל"מלחמת נקמה" במטרה להשמיד את ארצות הברית. כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

בתמונות שפורסמו על ידי כלי תקשורת מקומיים ניתן לראות אצטדיון עמוס בבני אדם אשר אוחזים בשלטים עליהם נכתב בין היתר "ארה"ב נמצאת בטווח הירי שלנו", ו-"ארה"ב האימפריליסטית הורסת שלום". בתקשורת המקומית נטען כי כעת יש לקוריאה הצפונית את "הנשק החזק ביותר להעניש את האימפריליסטים של ארה"ב", וכי "הנוקמים שבמדינה בוערים יחד עם הרצון לנקום באויב".

עצרת בקוריאה הצפונית
עצרת בקוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

יום השנה לציון המלחמה חל על רקע החששות שקוריאה הצפונית תבצע בקרוב שיגור נוסף של לווין הריגול הראשון שלה, במטרה להגביר את המעקב אחר הפעילות הצבאית של האמריקנים, לאחר שהניסיון הראשון שלה כשל ב-31 במאי.

עצרת בקוריאה הצפונית
עצרת בקוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

המדינה אשר מחזיקה על פי דיווחים בנשק אטומי, ביצעה בעבר ניסויים בכלי נשק שונים הכוללים את הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הגדול ביותר שלה, וגרמה להגברת המתיחות עם ארצות הברית ובעלות בריתה. בדו"ח משרד החוץ במדינה נטען כי "ארה"ב פועלת במאמצים נואשים להצית מלחמה גרעינית", והאשימו את וושינגטון בשליחת נכסים אסטרטגיים לאזור.