"השתמש בכוחו העצום כדי לתקוף מינית": תביעה חדשה נגד קוסבי

תשע נשים מנבאדה שבארה"ב תובעות את השחקן והקומיקאי בגין תקיפות מיניות, לאחר שבמדינה עבר חוק שמבטל את ההתיישנות בתביעות אזרחיות. נגד ביל קוסבי (85), שריצה שלוש שנות מאסר בגין עבירות דומות, התלוננו עד עתה יותר מ-60 נשים

הקומיקאי ביל קוסבי במהלך משפטו
הקומיקאי ביל קוסבי | צילום: רויטרס

תשע נשים נוספות ממדינת נבאדה שבארצות הברית הגישו אתמול (רביעי) תביעות אזרחיות נגד השחקן והקומיקאי ביל קוסבי (85), והאשימו אותו שתקף אותן מינית. ההליך המשפטי התאפשר הודות לחוק שעבר באחרונה במדינה, שמבטל את תקופת ההתיישנות בתביעות אזרחיות. עד כה יותר מ-60 נשים האשימו את קוסבי בעבירות מין.

בכתב התביעה נטען כי קוסבי, שריצה שלוש שנים מאחורי סורג ובריח בגין עבירות דומות - עד שהרשעתו בוטלה ב-2021 - השתמש ב"כוחו העצום, תהילתו ויוקרתו המקצועית", כדי לבודד ולתקוף מינית כל אחת מהמתלוננות, בהן הדוגמנית ג'ניס דיקנסון והשחקנית אנג'לה לסלי.

ביל קוסבי
ביל קוסבי

אנדרו וויאט, דוברו של קוסבי, אמר כי המתלוננות מונעות מ"התמכרותן לתשומת לב תקשורתית ותאוות בצע". יצוין כי קוסבי עדיין מכחיש את ההאשמות נגדו. ב-2018 הוא הורשע בתקיפה מינית אך כאמור, שלוש שנים לאחר מכן בוטלה הרשעתו והוא שוחרר.

השחקן ביל קוסבי מגיע לבית המשפט
השחקן ביל קוסבי בעת משפטו | צילום: רויטרס

בריאיון שנתן בשנת 2017 לתחנת הרדיו האמריקאית סיריוס אקס-אם, טען קוסבי כי הגזענות שיחקה תפקיד גדול בהאשמות נגדו. בנותיו אנזה וארין טענו כי "אבינו מוענש על ידי חברה שעדיין מאמינה שגברים שחורים אונסים נשים, אבל כשגבר לבן מואשם בתקיפה מינית משיבה 'בנים הם בנים'". עם זאת, הוא לא השיב כשנשאל לגבי העובדה כי חלק מהמאשימות הנן נשים שחורות בעצמן