הפריימריז הדמוקרטים: ניצחון ראשון לביידן - בקרוליינה הדרומית

סגן הנשיא לשעבר ניצח באופן צפוי במדינה, שבה יש ריכוז גבוה של מצביעים אפרו-אמריקנים - שבקרבם הוא נחשב פופולרי. ביום שלישי הקרוב ינסה לנצח ב"סופר טיוזדיי", שבו יצביעו ב-14 מדינות

זמן צפייה: 00:51

המרוץ לבית הלבן: סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הצליח הלילה (ראשון) להשיג את ניצחונו הראשון בקמפיין שלו לנשיאות המדינה, במדינת קרוליינה הדרומית. בניצחון זה הצליח ביידן להתניע מחדש את הקמפיין שלו, שנראה שהיה אבוד, ולבסס את עצמו כיריב המרכזי לברני סנדרס, הסנאטור שעד כה מוביל את המירוץ.

ביידן זכה בכ-50 אחוזים מסך ההצבעות וכן ב-25 צירים, בעוד סנדרס, שהגיע למקום השני עם תשעה צירים ועם כ-19 אחוזים. כעת, סנדרס ממשיך להוביל בבחירות המקדימות לראשות המפלגה עם 52 צירים, אחריו ביידן עם 43.

לכתבות נוספות בנושא:

סנדרס: "אשקול להשיב השגרירות לת"א; נתניהו – גזען וריאקציונר"

פריימריז המפלגה הדמוקרטית: ניצחון מוחץ לברני סנדרס בנבדה

הפריימריז בניו המפשייר: סנדרס ניצח, ביידן במקום ה-5

ביידן ינסה לנצל את התנופה שישיג מניצחון זה בשלישי הקרוב, המכונה "סופר טיוזדיי", בו 14 מדינות יצביעו. מי שיצא עם ידו על העליונה ביום זה, סביר מאוד להניח שיזכה לבסוף במועמדות עצמה ויתחרה השנה מול הנשיא טראמפ בבחירות המרכזיות לנשיאות המדינה.

קרוליינה הדרומית, שבה יש ריכוז מצביעים אפרו-אמריקני גדול, תעניק לביידן, שהיה סגנו של הנשיא ברק אובמה, ניצחון צפוי, מכיוון שהוא נחשב פופולרי בקרב מצביעים אלה. ביום רביעי האחרון מצליף סיעת הרוב בבית הנבחרים, ג'ים קלייברן, הפוליטיקאי האפרו-אמריקני הבכיר שגם מייצג את קרוליינה הדרומית, הודיע על תמיכתו בביידן. הודעה זו כנראה תרמה רבות לניצחונו של ביידן במדינה זו.

ביידן התייחס לנצחונו הצפוי בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "תודה קרוליינה הדרומית. כל אלו שהוזנחו ונשארו מאחור, הקמפיין הזה בשבילכם. ביחד ננצח ונביס את דונלד טראמפ". סנדרס הודה בהפסדו וכתב כי "אני רוצה לברך את ביידן על ניצחונו הלילה". המיליארדר האמריקני טום סטייר, שהגיע למקום השלישי בקרוליינה הדרומית, הודיע כי הוא פורש מהמירוץ.

הנשיא דונלד טראמפ התייחס גם הוא לניצחון המסתמן של ביידן בטוויטר וכתב כי "ניצחונו של ביידן עשוי לסמל את סיומו של קמפיין הבדיחה של מייק בלומברג. לאחר ההופעה הגרועה בהיסטוריה בעימות, ביידן לקח הרבה ממצביעיו המעטים של בלומברג".

ברביעי האחרון תקף סנדרס בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעימות שנערך בין המועמדים. לדבריו, "נתניהו הוא גזען וריאקציונר ששולט בישראל".

עוד אמר סנדרס, כי אם ייבחר, הוא ישקול את האפשרות של החזרת שגרירות ארצות הברית לתל אביב. הוא הוסיף כי "אני מאוד גאה ביהדותי. חייתי בישראל כמה חודשים - אכפת לי מביטחון ישראל, אבל אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם הפלסטינים".