ביידן סייר באזור שנפגע מהסערה: "האומה והעולם נמצאים בסכנה"

נשיא ארצות הברית הזהיר מהכרזת "קוד אדום" בנושא משבר האקלים, בעת שסייר באזורים שנפגעו בניו יורק ובניו ג'רזי, ונערך לבקש סיוע פדרלי של מיליארדים. "יכולים למנוע מהמצב להחמיר"

ביידן נואם בניו יורק | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר אמש (שלישי) מהכרזת "קוד אדום" בנושא משבר האקלים, בעת שסייר בניו יורק ובניו ג'רזי, שתי מדינות החוף המזרחי שנפגעו מהוריקן "איידה". ממשל ביידן נערך לבקש מהקונגרס סיוע פדרלי של מיליארדי דולרים כדי להגיב לסערה שהיכתה בשבוע שעבר.

ביידן השתמש בנסיעתו כדי ללחוץ לפעולות נמרצות למאבק בשינויי האקלים, והוא חוזה כי אסונות טבע ימשיכו להתרחש ב"פראות ותדירות גבוהה יותר". ביידן אמר כי "האומה והעולם נמצאים בסכנה". תכנית הפעולה שלו לבנייה מחדש של תשתיות תנוסח החודש, והיא צפויה לכלול מימון להתמודדות עם כדור הארץ המתחמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבוקש של ה-FBI וממייסדי הארגון: ממשלת טליבאן החדשה

דיווח פלסטיני: כוחות צה"ל עצרו קרובי משפחה של האסירים בג'נין

תפנית דרמטית: אביה של בריטני ספירס ביקש לבטל את האפוטרופסות

בביקורו בניו יורק אמש התייחס ביידן גם לממצאים מדו"ח ה"ושינגטון פוסט", שמצא כי כמעט אחד מכל שלושה אמריקאים חיים במחוז שנפגע ממזג האוויר בשלושת החודשים האחרונים. "הראיות ברורות", אמר ביידן לאחר שסייר ברחוב בקווינס שנפגע מהסערה, "שינויי אקלים מהווים איום קיומי על חיינו ועל הכלכלה שלנו, וזה לא ישתפר. השאלה היא האם זה יכול להחמיר, ואנחנו יכולים למנוע מזה להחמיר".

הנשיא ביידן מבקר באזור שנפגע במאנוויל, ניו ג'רזי
הנשיא ביידן מבקר באזור שנפגע במאנוויל, ניו ג'רזי | צילום: רויטרס

במהלך היום הזהיר ביידן שוב ושוב כי אף אזור במדינה אינו חסין מפני ההשפעה ההרסנית של שינויי האקלים. 77 אנשים נהרגו בארצות הברית כתוצאה ישירה או עקיפה של פגיעת ההוריקן, מתוכם 27 הרוגים בניו ג'רזי, 20 בלואיזיאנה ו-18 בניו יורק.