מתקרב להכרעה: ביידן ניצח גם בפלורדיה, אריזונה ואילינוי

סגן הנשיא לשעבר זכה בשלוש מדינות נוספות במסגרת הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, השיג יתרון משמעותי על יריבו העיקרי ברני סנדרס - וצפוי לנצח במרוץ

זמן צפייה: 01:36

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020: סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, זכה במרבית הקולות במדינות אריזונה, אילינוי ופלורידה, במסגרת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, כך פורסם היום (רביעי) במדגמים שפורסמו בתקשורת האמריקנית. נצחונות אלה מעניקים לביידן יתרון משמעותי במספר הצירים, לעומת המתמודד העיקרי של סגן הנשיא לשעבר על התפקיד, הסנאטור ברני סנדרס

לפי ספירת התוצאות עד כה, ביידן השיג כ-62 אחוזים מהקולות במדינת פלורידה, בעוד סנדרס הצליח לקבל כ-23 אחוזים מסך הקולות בלבד. באילינוי, ביידן מוביל עם כ-59 אחוזים, לעומת 36 אחוזי הצבעה לסנדרס. לפי הדיווחים, באריזונה צפוי ביידן להשיג יתרון דו מספרי על יריבו מוורמונט. כעת, התמודדתו של ביידן נגד הנשיא דונלנד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית נראית כמעט בטוחה. 

לכתבות נוספות בנושא:

מתקרב לניצחון בפריימריז: ביידן ניצח בארבע מדינות נוספות

ארה"ב: בזמן כנס בחירות של סנדרס – הונף דגל גרמניה הנאצית

"סופר טיוזדיי" בארה"ב: ביידן ניצח בתשע מדינות; סנדרס צמוד

ברני סנדרס
ברני סנדרס | צילום: רויטרס

הנצחונות של ביידן הגיעו ברקע משבר נגיף הקורונה, כאשר מניין הנדבקים מהנגיף בארצות הברית ממשיך לעלות. לאחר הנצחונות שלו, ביידן פנה אל מצביעי סנדרס הצעירים בסרטון שהעלה לרשת מביתו ואמר כי "אני שומע אתכם ואני יודע מה ניצב על כף המאזניים. אני יודע מה עלינו לעשות. המטרה שלנו היא לאחד את המפלגה הדמוקרטית ואת האומה".

בעקבות התפשטות הקורונה במדינה, המדינות אוהיו, לואיזיאינה, ג'ורג'יה, קנטאקי, מרילנד והאי פורטו ריקו דחו את ימי ההצבעה לפריימריז. בפורטו ריקו הודיעו כי רק בסוף החודש יערכו את הבחירות המקדימות במדינה, ג'ור'גיה דחתה את המועד לחודש מאי ולואיזיאנה לחודש יוני.

ניצחונות אלה מצטרפים לניצחונותיו של ביידן במישיגן, מיזורי, מיסיספי ואיידהו, לפני כשבוע, בהם הביס את סנדרס ולנצחונותיו בתשע מדינות במסגרת ה"סופר טיוזדיי", בתחילת החודש.

סנדרס הפסיד במרוץ החשוב ביותר, שהתקיים במדינת מישיגן, שם זכה ביידן ב-53.1% מהקולות, לעומת 39.9% שלהם זכה סנדרס. זאת, בשל מספר הקולות שהמדינה מצייגת בכנס הוועידה הדמוקרטית - 125, שם ייבחר המועמד הרשמי מטעם המפלגה להתמודדות מול הנשיא המכהן.