מטוסי קרב ומל"טים: ביידן אישר את עסקת הנשק עם האמירויות

דובר משרד החוץ האמריקני הודיע כי הנשיא החליט לקדם את העסקה, בשווי של יותר מ-23 מיליארד דולר, שהוקפאה עם כניסתו לבית הלבן לצורך בחינתה. "הקונגרס עודכן בהחלטה"

זמן צפייה: 00:22

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר את עסקת הנשק עם איחוד האמירויות - כך אמר הלילה (רביעי) דובר משרד החוץ האמריקני, שהוסיף כי העסקה תתקיים תחת פיקוח: "נמשיך לבחון את פרטיה ולשוחח עם גורמים באמירויות". יועצים בקונגרס אמרו לרויטרס כי הנשיא כבר עדכן את הקונגרס בהחלטה.

העסקה, שכוללת מכירת 50 מטוסי F-35, 18 מל"טים, תחמושת וציוד נוסף, בשווי של יותר מ-23 מיליארד דולר, הוקפאה עם כניסת ביידן לבית הלבן, לצורך בחינתה. היא נרקמה, כזכור כחלק מההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לא חשב לא להיות ראשון בהסתערות": סיפור נפילתו של אורן מלצר

"הסיפור שלו נכנס לי ללב": הילדים שנקראו על שם עמית בן יגאל

הרמטכ"ל בטקס יום הזיכרון: "משפחות שילמו מחיר כבד מנשוא"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בטקס ההשבעה בוושינגטון
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בטקס ההשבעה בוושינגטון | צילום: רויטרס

כזכור, ארצות הברית חתמה עם איחוד האמירויות על ההסכם זמן קצר לפני השבעת ביידן, ב-20 בינואר. זאת, כחודשיים לאחר ששר החוץ האמריקני היוצא מייק פומפאו הודיע כי היא אושרה. העסקה כוללת גם חבילת הגנה אווירית הכוללת חימושי אוויר-אוויר ואוויר קרקע.

העסקה נסגרה לאחר שינוי בעמדת ישראל, שאישרה את המהלך אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הודיע שהוא מתנגד לו. לאחר שנודע דבר המכירה, גורם ביטחוני אמר לחדשות 13 כי "הפיצויים שהשיגה ישראל מארצות הברית הם שדרוגים משמעותיים ליכולות האסטרטגיות שלה". לדבריו, "אנחנו יכולים לישון יותר טוב אחרי ההסכם שהשיג גנץ בוושינגטון".