אירועי הבלבול של ביידן: בסביבתו שוקלים התמודדת נוספת

בבית הלבן טרם התנצלו על דבריו של הנשיא במהלכם פנה לחברת הקונגרס ג'קי ואלורסקי, שנהרגה בחודש שעבר. לאור ריבוי פרשיות מהסוג הזה, הנשיא ביידן וסביבתו שוקלים את צעדיהם, האם להכריז על התמודדות נוספת בבחירות 2024. בחג ההודיה הקרוב הנשיא יתעייץ עם בני משפחתו בנושא

זמן צפייה: 01:48

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא מפסיק לעשות טעויות, והיום (חמישי) הוא "חיפש" חברת קונגרס שנספתה בתאונת דרכים בחודש שעבר. "אני רוצה להודות לכל הנוכחים כאן, לרבות נבחרים דו-מפלגתיים, כמו הנציג מקגוורן, הסנטור בראון, הסנטור בוקר, הנציגה ג'קי, את כאן? איפה ג'קי? לא חשבתי שהיא תהיה כאן", אמר במהלך כנס.

עד כה, בבית הלבן טרם התנצלו על דבריו של הנשיא, לא הסבירו אותם ולא אמרו כי הנשיא שכח ממותה, כפי שזה נראה. לטענתם, חברת הקונגרס ג'קי ואלורסקי, אליה ביידן "פנה", נמצאת במחשבותיו של הנשיא, והוא לכאורה, שאל אותה שאלה.

חברת הקונגרס ג'קי ואלורסקי
חברת הקונגרס ג'קי ואלורסקי אליה ''פנה'' ביידן

יצוין כי ואלורסקי נספתה יחד עם שני חברי הצוות שלה בתאונת דרכים קשה בתחילת חודש אוגוסט. האירוע, סוקר בהרחבה בארה"ב מה שהופך את האירוע למביך יותר עבור הנשיא. לא זאת בלבד, הנשיא ביידן ורעייתו ג'יל אף שלחו למשפחתה מברק ניחומים, ובכל זאת - הנשיא לא זכר את מותה. 

כאשר דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, נשאלה בנושא, היא התתפתלה ולא סיפקה תשובות של ממש. "הוא הולך לפגוש את משפחתה בעוד יומיים והיא הייתה במחשבותיו. זה לא תרחיש חריג", אמרה ז'אן-פייר.

במקביל, לאור ריבוי פרשיות מהסוג הזה, הנשיא ביידן וסביבתו שוקלים את צעדיהם, והאם להכריז על התמודדות נוספת בבחירות 2024. ביידן עצמו הודה שבחג ההודיה הקרוב יתעייץ עם בני משפחתו באשר להתמודדות נוספת לנשיאות. ספק רב אם הנשיא ביידן אכן יתמודד לכהונה נוספת.