המהפכה כבר כאן: עיתון גרמני יחליף 200 עובדים בבינה מלאכותית

המוציא לאור של הצהובון הגרמני המוכר "בילד" הודיע כי בעקבות שורת קיצוצים ושינויים ארגוניים המערכת תעבור פיטורים המוניים כשחלק מהעובדים יוחלפו על ידי AI. כבר היום מספר עיתונים משתמשים בצ'אט GPT בכדי להפיק ולערוך מאמרים. "רק עיתונאים עם תוכן מקורי יישרדו"

צ'אט GPT
צ'אט GPT | צילום: שאטרסטוק

מהפכהת הבינה המלאכותית: הצהובון הגרמני "בילד" יפטר כ-200 מעובדיו, כשחלק מהם יוחלפו על ידי AI. המהלך יבוצע לאחר שהמוציא לאור אקסל שפרינגר הכריז על שינוי ארגוני בעסק, ועל מתווה תוכנית לעתיד דיגיטלי. כך פורסם היום (רביעי) ב"גרדיאן" הבריטי.

בהנהלת העיתון, שנחשב לנמכר ביותר באירופה, הודיעו על קיצוץ תקציבי של כ-100 מיליון אירו, מה שיוביל לפיטורים ההמוניים. בנוסף הזהירה ההנהלה את עובדי העריכה של העיתון כי ייתבצעו מספר שינויים בגלל "הזדמנות של בינה מלאכותית".

המוציא לאור אקסל שפרינגר שלח הודעת מייל לעובדי החברה ושם כתב כי "למרבה הצער נפרד מעמיתים, שהתפקיד שלהם בעולם הדיגיטל יכול להתבצע על ידי AI או בתהליכים אוטומטיים". יש לציין כי חלק מהשינויים תוכננו ללא קשר לבינה המלאכותית.

אתר הבילד
אתר הבילד | צילום: שאטרסטוק

בחודש פברואר הכריז מנכ"ל הצהובון מתיאס דופנר כי העיתון צפוי לעבור לחברת הוצאה לאור דיגיטלית, בה כלים של בינה מלאכותית של צ'אט GPT יכולים "להפוך את העיתונות העצמאית לטובה ביותר אי פעם - או להחליף אותה". הוא טען כי כלים כאלה יוכלו בקרוב לצבור מידע יותר טוב מכל עיתונאי אנושי, וכי רק כתבות מקוריות וטורי דעה יוכלו לשרוד.

ישנן כבר מספר מערכות עיתון המשתמשות בצ'אט GPT על מנת להפיק תוכן עיתונאי. כך למשל העיתונים Men's Journal והאתר הטכנולוגי Cent משתמשים כבר עכשיו בבינה מלאכותית כדי לייצר מאמרים שעוברים לאחר מכן שינויים קלים על ידי בני אדם. עם זאת, במערכת אתר הטכנולוגיה המוכר מסרו כי אופן העבודה המדובר עדיין מוגבל, מכיוון שיותר ממחצית מהמאמרים נדרשו בתיקון.