100 נהרגו ו-4,000 נפצעו בפיצוץ בביירות; טראמפ: "נראה כמתקפה"

מועצת ההגנה של לבנון החליטה כי מצב חירום יוכרז במחוז למשך שבועיים, והבירה תוגדר אזור מוכה אסון. הנשיא האמריקני הצהיר: "גנרלים בכירים סבורים שמדובר בסוג כלשהו של פצצה"

זמן צפייה: 02:29

מניין ההרוגים בפיצוץ בנמל בביירות עומד הבוקר (רביעי) כמאה, וכ-4,000 בני אדם נפצעו. מועצת ההגנה של לבנון החליטה בלילה כי ביירות תוגדר אזור מוכה אסון, וכי יוכרז מצב חירום למשך שבועיים, במסגרתו מחוז ביירות יהיה נתון לסמכות צבא לבנון. בנוסף, הוכרזו שלושה ימי אבל במדינה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע בתדרוך לעיתונאים את תנחומיה של ארה"ב ללבנון, והצהיר: "נפגשתי עם כמה מהגנרלים הטובים ביותר שלנו והם מרגישים שזה לא היה פיצוץ שקשור לייצור כלשהו. הם חושבים שזו הייתה מתקפה, פצצה מסוג כלשהו". בכירים במחלקת ההגנה האמריקנית מסרו ל-CNN בתגובה לדברי הנשיא כי לעת עתה אין אינדיקציה לכך שהפיצוץ היה מתקפה.

תיעוד מאזור הפיצוץ

עוד בחדשות 13:

הפיצוץ בביירות: עשרות נהרגו, כ-3,000 נפצעו; ישראל הציעה סיוע

"שאלו אותי, 'אני אמות?'": תיעוד ממחלקת הקורונה המסוכנת בארץ

בסביבת גנץ שוקלים: העברת חוק נגד נתניהו אם ילך לבחירות

 

אתמול הודיע שר הביטחון בני גנץ כי ישראל פנתה ללבנון דרך גורמים ביטחוניים והציעה לממשלה סיוע הומניטארי רפואי. ראש הממשלה נתניהו הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון, ונשיא המדינה ראובן ריבלין כתב: "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו". כמה בתי חולים בישראל הציעו אף הם סיוע.

הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות
הפיצוץ הקטלני בנמל ביירות | צילום: רויטרס

ערוץ LBCI הלבנוני דיווח כי לפי מידע ראשוני, 2,700 טון של חומר בשם אמוניום חנקתי, שהוחרם בעבר, התפוצץ בנמל. ככל הנראה, בזמן שהלחימו את אחד הפתחים בנמל מחשש לדליפה של החומר - האמוניום התפוצץ.

לפי דיווח בערוץ אל ערבייה, הפיצוץ אירע במחסן נשק של חזבאללה. אין אישור לדיווח הזה ממקורות אחרים, ומנגד שר הפנים של לבנון טען כי מדובר בהתלקחות של חומרי נפץ שהוחרמו לפני מספר שנים ואוחסנו בנמל.

פיצוץ בנמל ביירות
פיצוץ בנמל ביירות

חסאן דיאב, ראש ממשלת לבנון, אמר אמש כי "מה שקרה לא יעבור מבלי שהאחראים ישאו באחריות על אסון זה. אני פונה לשכנותיה וידידותיה של לבנון לעמוד לצידנו".