הכי חזקה מאז 2005: הסופה "איאן" בדרכה לפלורידה

סופת ההוריקן "איאן" צפויה להכות במהלך היום בקובה, ולאחר מכן להמשיך אל פלורידה, שנמצאת במצב חירום. הסופה עלולה לסכן חיי אדם, לגרום לשיטפונות, להרס רב, ולהביא עמה רוחות במהירות שיא של עד 140 קמ"ש

הכנה להוריקן "איאן"
הכנה להוריקן "איאן" | צילום: רויטרס

ארצות הברית: סופת ההוריקן "איאן" נמצאת בדרכה לפלורידה, וכבר במהלך היום (שלישי) היא צפויה להכות בחופה המערבי של קובה, ולגרום לרוחות ולסערות עוצמתיות באזור. פלורידה נמצאת במצב חירום, כך דיווח היום "וושינגטון פוסט" האמריקני.

תושבי מפרץ טמפה, שנמצא בחופה המערבי של פלורידה, נקראו לעזוב את המקוםכדי לא להיות בטווח סכנת פגיעה מהסופה הקשה, וגם כדי על מנת להגן על רכושם.

הכנה להוריקן ''איאן''
הכנה להוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

לפי המרכז הלאומי לסופות הוריקן, "איאן" אמורה לנוע במהלך היום מעל מערב קובה, ומחר היא צפויה להתחזק ולהגיע לחוף המערבי של פלורידה.

הסופה התגברה במהלך הלילה והפכה להוריקן בעוצמה 3. היא צפויה להביא עמה רוחות חזקות במהירות של יותר מ-115 קמ"ש, עלולה לגרום לשיטפונות ומפולות בוץ בחופה המערבי של קובה ולסכן חיי אדם.

בדרכה לפלורידה, הסופה צפויה להתחזק ואף להגיע לקטגוריה 4, עם רוחות שבשיאן יגיעו למהירות של 140 קמ"ש - מה שיהפוך אותה לסופת ההוריקן העוצמתית ביותר בחודש ספטמבר מאז "ריטה", שהכתה ב-2005. עם זאת, ככל שתתקרב לחופי פלורידה, היא צפויה להיחלש ולרדת שוב לקטגוריה 3.

הכנה להוריקן ''איאן''
הכנה להוריקן ''איאן'' | צילום: רויטרס

כמו כן, בפלורידה חוששים גם מגלי ענק שהסופה עלולה לגרום להם כשתגיע אל החוף. גלים שכאלה עלולים לגרום להרס רב באזורי מגורים סמוכים. האופן שבו בנויה קרקעית האוקיינוס שליד קו החוף בפלורידה, עלול לגרום לשיטפונות ענק גם בגלל פגיעה של הוריקן בינוני. "איאן" מגיעה כחלק מפעילות טרופית מוגברת באזור האוקיינוס האטלנטי. הסופה היא רק אחת מתוך שתיים שנמצאות במעקב.