"התפנו או שתמותו": הוריקן אימתני בדרך לפלורידה

ההוריקן "מילטון", שכעת ניצב בדרגה 5 - העוצמתית ביותר - צפוי להכות בחוף המערבי במדינת פלורידה, וההיערכות בארצות הברית בשיאה. ביידן ביטל ביקור בגרמניה, אזהרות חריפות הופצו ותושבים בטמפה ביי נקראו לעזוב את בתיהם - מחשש שימותו בסופה. פקקי ענק נוצרו בכבישים ראשיים במהלך ההימלטות ההמונית

זמן צפייה: 04:44

בארצות הברית נערכים להגעת ההוריקן "מילטון" אל החוף המערבי בפלורידה - וראש עיריית טמפה, שעלולה להיפגע, הזהיר את התושבים: "אתם הולכים למות אם לא תתפנו". היום (רביעי) הציפו את הכבישים הראשיים אלפי כלי רכב - בניסיון להימלט מאימת ההוריקן, שכעת ניצב על דרגה 5, החזקה ביותר במדידת סופות מסוג זה.

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית (NHC), "מילטון" תשמור על עוצמתה ואף תתרחב בגודלה כשהיא מתקרבת לפלורידה. הסופה חלפה כבר במפרץ מקסיקו, והרוחות בה מגיעות עד ל-270 קמ"ש. היא צפויה להגיע לחופי פלורידה היום בערב (שעון ארצות הברית).

תושבי פלורידה מתמגנים לקראת סופת ההוריקן "מילטון"
תושבי פלורידה מתמגנים לקראת סופת ההוריקן "מילטון" | צילום: רויטרס

"שדה הרוח של הסופה יתרחב ככל שתתקרב לארצות הברית", הוסיף מרכז ההוריקנים הלאומי, "והתחזית מראה כי הסופה תכפיל את גודלה עד שתגיע לארצות הברית. יש לה סיכוי להיות אחת מהסופות ההרסניות ביותר למערב פלורידה".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ביטל את ביקורו בגרמניה, יחד עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, עקב הסופה. הוא טען כי "'מילטון' עלולה להיות אחת מהגרועות ביותר ב-100 השנים האחרונות", וייעץ לאזרחים להתפנות מהאזור: "מקרה של חיים או מוות". מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הצטרף לקריאתו - וטען: "כמעט ולא נותר זמן, אם אתם מתכוונים לברוח - עשו זאת כעת".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כמו כן, עקב אימת הסופה, פארקי השעשועים הענקיים בפלורידה נסגרו לקבלת קהל, בהם דיסני-וורלד, סי-וורלד ויוניברסאל.