ארה"ב: אחרי מכת פריצות לבתים התברר - הפושעת היא דובה

האנק הטנק, דובה שחורה ושובבה השוקלת 227 ק"ג, נתפסה לאחר שבמשך יותר משנה פרצה ל-21 בתי מגורים באזור אגם טאהו בקליפורניה. היא נקשרה לפריצות באמצעות בדיקות DNA, וכעת היא תועבר למקלט לבעלי חיים, כמו גם גוריה. "נקווה שיוכלו להפסיק את ההתנהגויות השליליות שלמדו ממנה וניתן יהיה להחזירם לטבע"

הדובה האנק
הדובה האנק | צילום: מחלקת הדגים וחיות הבר בקליפורניה

דובה שחורה ושובבה השוקלת 227 ק"ג, והידועה בשם "האנק הטנק", נלכדה במהלך סוף השבוע בעקבות שורה של פריצות לבתים בקליפורניה, ארצות הברית - לאורך יותר משנה, כך דווח היום (שלישי) ברשת BBC. בדיקות DNA קשרו אותה ל-21 פריצות לבתי מגורים באזור אגם טאהו.

בהצהרה של מחלקת הדגים וחיות הבר של קליפורניה ביום שישי, נמסר כי ביולוגים "תפסו בבטחה" את הדובה. היא צפויה לעבור הערכה רפואית אך עד אז, היא תועבר למקלט לחיות בר בקולורדו. עוד נמסר כי שלושת גוריה צפויים להיות מועברים למקלט במחוז סונומה בקליפורניה, "בתקווה שיוכלו להפסיק את ההתנהגויות השליליות שלמדו מהאנק וניתן יהיה להחזירם לטבע".

האנק הדובה
הדובה האנק | צילום: בר ליג

לרוב לא נהוג להעביר חיות בר בין מדינות בארה"ב אך בעקבות פרסומה של האנק הוחלט לחרוג מכך, כפי שנמסר מהמחלקה: "בהתחשב בעניין הנרחב בדובה הזו, והסיכון המשמעותי של תקרית חמורה איתה, המחלקה עושה שימוש בפתרון חלופי כדי לשמור על משפחת הדובים, כמו גם על האנשים בקהילת סאות' לייק טאהו". בפלטפורמת המדיה החברתית X, שנודעה בעבר כ-Twitter, קיבל מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, את פני האנק - והתבדח שהיה צריך לקרוא לה בשם "הנרייטה הטנק".

בתחילה האמינו כי הדובה הייתה אחראית ליותר מ-40 פריצות, אבל דגימות DNA הוכיחו שהפריצות היו גם עבודה של לפחות שני דובים גדולים אחרים עם תיאבון למזון אנושי. הגילוי שהאנק לא הייתה לבד במסע הפשע הניע פקידים בקליפורניה להרגיע את הציבור: "הדובים לא יומתו, לא יפגעו, והם יועברו למתקן כלשהו או יוכנסו לגן חיות".

ביולוגים מאמינים שהאנק, שגדולה בהרבה מרוב הדובים השחורים, לא פחדה מבני אדם ולמדה להשתמש בכוחה כדי להיכנס לבתים של אנשים. מקום הימצאם וגורלם של שני הדובים האחרים אינם ברורים.