משפחת המטיילת הישראלית נגד הטכניון: "האחריות מוטלת עליהם"

קרוביה של איה עאמנה, שגופתה אותרה באתיופיה, תקפו את המוסד שמטעמו יצאה לסיור, שאחריו נשארה במדינה. "חוסר אחריות משווע - נדרוש תשובות ולא נשתוק" • ריבלין ביקש מעמיתתו לזרז הבאת הגופה

זמן צפייה: 02:37

סלים נעאמנה, אביה של איה, בת ה-21 מהיישוב עראבה שבגליל שגופתה אותרה במדבר המלח דנקיל שבאתיופיה, תקף היום (ראשון) את הטכניון, המוסד הלימודי שמטעמו יצאה לסיור במקום: "המשלחת שהייתה אמורה ללוות אותם כל הטיול חזרה ב-14 בחודש לישראל. לא הודיעו לנו. זה מכעיס, ולא מקובל. אני מטיל את כל האחריות על הטכניון. הם צריכים להיות אחראים על הילדים שלהם".

סבה של איה, פאוזי נעאמנה, הטיל אף הוא את האחריות למותה על הטכניון, שארגן את הסיור הלימודי. "אנחנו עד עכשיו מתפלאים איך המדריכים שלהם עזבו אותם לעוד יום יומיים וילדה שנפלה מגובה ואף אחד לא שם לב לא ידע מה הולך. זה ממש חסר אחריות. אנחנו נדרוש תשובות, לא נשתוק על זה. איך יש להם מדריכים ואחראים, איך הם לוקחים 30 סטודנטים, אחד הולך לעזאזל ואף אחד לא שם לב. הם לא ידעו מזה בכלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מטיילת ישראלית נעדרת במדבר באתיופיה: "ב-50 מעלות, בלי מים"

לאחר יממה של חיפושים: אותרה גופת הישראלית שנעדרה באתיופיה

חשד לרצח בצפון: גופת אישה נמצאה בביתה; בעלה נעצר

איה נעאמנה, המטיילת הישראלית שגופתה אותרה באתיופיה
איה נעאמנה, המטיילת הישראלית שגופתה אותרה באתיופיה

גם עומר נסאר, ראש עיריית עראבה, המלווה את משפחת נעאמנה, תקף את הטכניון: "קיבלנו את הודעת הטכניון אתמול. הם אמרו שסיור הלימודים המשותף של הטכניון הסתיים לפני כמה ימים ויש קבוצה של סטודנטים שהחליטו להישאר שם עוד כמה ימים, ולכן הם רואים את זה כטיול פרטי של אותם סטודנטים". כמו כן, הוסיף כי "אנחנו לא מקבלים את ההודעה הזו. אנחנו חושבים שיש אחריות עליונה של הטכניון של אלה שליוו אותם, ושל מארגני הסיור. אנחנו כמובן נלמד את העמדה של הטכניון ונשקול צעדנו בהמשך".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-Africa-20190818-1149' autoplay='0' credit='עומר נסאר - ראש עיריית עראבה' desc='החדשות 13' kid='1_svk5rdqf' duration='153'']

מהטכניון נמסר בתגובה: "הטכניון מתאבל על מותה של הסטודנטית איה נעאמנה מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית ומשתתף בצערה הכבד של המשפחה. איה השתתפה בקורס אקדמי של הטכניון, שהתקיים בעיר MEKELLE באתיופיה יחד עם סטודנטים נוספים מהטכניון, מאוניברסיטת יורק בקנדה ומאוניברסיטת MU באתיופיה. הקורס ארך כארבעה שבועות והסתיים ביום רביעי האחרון (14.8). לאחר סיומו שישה סטודנטים, שאיה היתה אחת מהם, החליטו להישאר באתיופיה לטיול פרטי שבמהלכו איבדה איה את דרכה. הטכניון נמצא בקשר ישיר עם משפחתה ויסייע להם בכל הנדרש".

בתוך כך, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה אל עמיתתו באתיופיה, סאהלה וורק-זוודה, בבקשה לזרז ככל הניתן את הטיפול בהעברת ארונה של איה נעאמנה לישראל ואת הבאתה לקבורה בארץ. הנשיא העביר את תנחומיו העמוקים למשפחתה של איה באמצעות חבר המשפחה, ח״כ עיסאווי פריג׳, שנפגש עמו היום.

כזכור, בסוף הסיור הלימודי שנערך מטעם הטכניון, נשארה נעאמנה עם כמה סטודנטים לטייל למדינה. במהלך הטיול התפצלה נעאמנה מהקבוצה עמה טיילה ולא הגיעה לנקודת הסיום של המסלול. בשלב זה דיווחו על כך חבריה לחברת ביטוח הנסיעות. מוקדם יותר היום הגיע אביה של המטיילת הישראלית לנתב"ג במטרה להמריא לאתיופיה, זאת כדי לסייע במאמצי החילוץ. אך הבשורה על מותה של בתו גרמה לו להישאר בגבולות ישראל.

זה עומר נסאר ראש עיריית עראבה ופאוזי נעאמנה סבא של איה
זה עומר נסאר ראש עיריית עראבה ופאוזי נעאמנה סבא של איה