דיווח: נשיא איראן לשעבר אחמדינג'אד ניצל מניסיון התנקשות

לפי דיווח ברשת "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה, רכבו של אחמדינג'אד עבר "חבלה מכוונת" ונהגו איבד שליטה על ההגה והבלמים, לאחר שנלקח לתיקון על-ידי "סוכנים מיוחדים" בשל מזגן לא תקין

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינז'אד

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ניצל מניסיון התנקשות בשבוע שעבר לאחר שרכבו עבר "חבלה מכוונת" - כך דווח היום (רביעי) ברשת "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה מפי גורמים המעורים בפרטים.

לפי הדיווחים, ביום שני שעבר התכוננו אחמדינג'אד ופמלייתו לנסוע לעיר זנג'אן שבצפון-מערב איראן לטקס דתי. בעקבות נוהל שגרתי, כך נכתב, קצין הביטחון הראשי של הנשיא לשעבר בדק את רכבו, טויוטה לנד קרוזר, וביקש מאחמדינג'אד להשתמש ברכב אחר "משום שמזגן הרכב לא היה תקין".

לפי הגורמים שצוטטו בדיווח, במהלך הנסיעה נהג הרכב שהסיע את מקורביו ושומרי הראש של אחמדינג'אד איבד לפתע שליטה על ההגה והבלמים. הרכב הסתובב שלוש פעמים במהירות, סטה פעמיים מהנתיב, פגע במחסום שהיה על הכביש והתנגש ברכב אחר בשיירתו של הנשיא האיראני לשעבר.

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד | צילום: רויטרס

יומיים לפני הנסיעה, הגיש צוות האבטחה של אחמדינג'אד את רכב הטויוטה שלו ליחידה במוסד הנשיאותי לצורך תיקון עקב המזגן התקול. לפי הדיווח, לאחר שהועבר לתיקון, הרכב נלקח על-ידי "סוכני אבטחה מיוחדים" למקום לא ידוע, במקום לתיקון ביחידה המיועדת. לפי הגורמים, הרכב עבר "חבלה מכוונת" לפני שהוחזר לצוות האבטחה של הנשיא לשעבר.

המקורות לא ציינו לאיזה ארגון שייכים "הסוכנים המיוחדים" שלקחו את הרכב, ודווח כי חמישה ימים לאחר ניסיון ההתנקשות הכושל, בלשכתו של אחמדינג'אד הודיעו לרשויות על התקרית והגישו תלונה.