בתוך שבוע: חשד לשלוש הצתות בקהילה היהודית במסצ'וסטס

המשטרה חוקרת חשד להצתה מכוונת, לאחר ששתי שריפות פרצו בבית חב"ד בארלינגטון, ודליקה נוספת בבית חב"ד בעיירה הסמוכה. שלושתן נחקרות כפשע שנאה. "המשפחה שלי גרה כאן, זה מפחיד"

אדם הולך ליד בית חב"ד בארלינגטון מסצ'וסטס, בזמן ההצתה | צילום: משטרת ארלינגטון

משטרת מסצ'וסטס חוקרת חשד להצתה מכוונת, בעקבות שתי שריפות שפרצו בביתו של רב בבית חב"ד בארלינגטון, והצתה נוספת בעיירה סמוכה, שלושתן בשבוע האחרון. המשטרה הודיעה כי היא חוקרת את כל המקרים כ"פשע שנאה".

הרב אבי בוקיאט התקשר למשטרה, ביום שבת בשבוע שעבר, ולאחר מכן שוב ביום חמישי, בעקבות שריפות שפרצו בבית חב"ד, שהוא גם ביתו. ממשטרת ארלינגטון נמסר כי השריפה הראשונה פרצה ברעפים שמחוץ לבית, והיא כובתה באמצעות מטף כיבוי. כאמור, כמה ימים לאחר מכן פרצה שריפה נוספת ברעפים.

כתבות נוספות בנושא:

הפרלמנט הגרמני אישר חוק לגינוי תנועת ה-BDS והגדרתה אנטישמית

צלבי קרס, קללות - וטבח: האנטישמיות ב-2018 שברה שיאים

דוח: זינוק של 48% במספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית ב-2018

בנידהאם, העיירה הסמוכה, המשטרה הוזעקה לבית חב"ד המקומי, באותו לילה שבו פרצה השריפה השנייה בביתו של הרב בארלינגטון, בעקבות דליקה במבנה. משטרת נידהאם לא קשרה בין האירועים, אך, כאמור, הודיעה כי היא חוקרת את המקרה כ"פשע שנאה".

"המשפחה שלי גרה כאן, מה שהופך את זה למפחיד עוד יותר", סיפר הרב בוקיאט ל"בוסטון גלוב". "האדם הזה לא מסמן למטרה רק את המרכז הקהילתי, הוא מודע לכך שגרים כאן ילדים".

מצילום מצלמת אבטחה מחוץ לביתו של הרב ניתן לראות אדם הולך מחוץ לבית עם ברדס ותיק גב. משטרת ארלינגטון הציבה שוטר שיעמוד מחוץ לבית בכל שעות היממה.