מוסקבה: מנהיג האופוזיציה לפוטין נעצר בהפגנה

אחד הקולות הבולטים בהתנגדות לנשיא פוטין עוכב לחקירה במהלך הפגנה המונית למוסקווה: "השוטרים דחפו אותו לכיוון רכב משטרתי, מאות מפגינים ניסו למנוע את המעצר"

נבאלני, מנהיג האופוזציה ברוסיה

המשטרה הרוסית עצרה היום (ראשון) את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נוואלני במהלך הפגנה בלב מוסקבה - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי העדכונים ממרכז הבירה הרוסית, המשטרה הזהירה מראש את ראשי האופוזיציה ברוסיה כי ההפגנה שמתקיימת היום היא הפגנה לא חוקית - והכריזה שכל מי שמשתתף בה נמצא בסכנה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהצהרה רשמית שהמשטרה פרסמה כבר לפני שלושה ימים, נכתב כי מי שמתכנן להגיע להפגנה "מסכן את הביטחון האישי שלו - האירוע לא חוקי": המשטרה הציעה לערוך את ההפגנה באזור אחר בשוליה של מוסקבה, אך נוואלני ואנשיו התעלמו מהמסר והחליטו לצאת להפגנה במקום שתוכנן – סמוך לקרמלין.

נבלני, ארכיון
נבלני, ארכיון | צילום: רויטרס

ההפגנה היום אמורה להיות ראשונה מהפגנות ב-98 ערים ברחבי מוסקווה: אלכסיי נוואלני הוא עורך דין רוסי, פוליטיקאי ופעיל שמתלונן בעיקר על התחום הפיננסי של הנהגת רוסיה. הוא כבר הכריז שהוא מתכוון להתמודד על הנהגת רוסיה בבחירות שיערכו ב-2018.

נוואלני לאחר המעצר
נוואלני לאחר המעצר | צילום: רויטרס

נוואלני הפעיל נחשב לאחת הדמויות המרכזיות באופוזיציה לפוטין מאז 2009: הוא קרא לתומכיו להגיע לאזור של הכיכר האדומה היום בסביבות 14:00 בצהריים - והוא טען שיש לפחות 21,000 אנשים שמתכוונים להגיע להפגין נגד השחיתות בסביבתו של הנשיא פוטין.

מחאה סוערת
מחאה סוערת | צילום: רויטרס

הרשויות ברוסיה כבר טענו, אחרי אירועים שהוביל נוואלני בעבר, כי הוא לא יקבל אישור להתמודד בבחירות - אבל הוא טוען שלא חטא בדבר ושרודפים אותו מסיבות פוליטיות. כתב של סוכנות הידיעות רויטרס, שסיקר את ההפגנה היום, אמר כי המעצר התבצע ברחוב טוורסקיה: "השוטרים דחפו אותו לכיוון רכב משטרתי, מאות מהמפגינים ניסו למנוע את המעצר וקראו סיסמאות נגד המשטרה, אבל לשווא".