"בעלת השווי הגדול בעולם": זו החברה שעקפה את אפל

לראשונה זה שנתיים, חברת הנפט הלאומית של סעודיה "ארמקו" עקפה את "אפל" כחברה בעלת השווי הגבוה בעולם. על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה והזינוק המחירי הנפט, "ארמקו" הגדילה את רווחיה בעוד שהמלחמה פגעה משמעותית בשוויה של "אפל" שירדה למקום השני בדירוג

חברת אפל
חברת אפל | צילום: רויטרס

חברת הנפט הלאומית של סעודיה, "ארמקו", עקפה אמש (רביעי) את התאגיד האמריקני "אפל" בתור החברה בעלת השווי הגדול בעולם. נכון ליום המסחר של אתמול, שוויה של חברת הנפט הסעודית עומד על 2.426 טריליון דולרים, בעוד שוויה של חברת "אפל" עומד על כ-2.415 טריליון דולרים.

זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2020 שבה "ארמקו" תופסת את המקום הראשון בדירוג זה, שנלקח ממנה על ידי לא אחרת מ"אפל". בתחילת השנה, שוויה של "אפל" עמד על יותר מ-3 טריליון דולרים, אולם מאז, מניית החברה צנחה בכ-19 אחוזים, עם שווי נוכחי של 146.5 דולרים למנייה, מחיר שפל מאז חודש נובמבר האחרון. מהצד השני, המנייה של חברת "ארמקו" זינקה ב-28 אחוזים מתחילת השנה.

חברת הנפט הסעודית, ''ארמקו''
מתקני חברת ''ארמקו''

מאז פרצה המלחמה באוקראינה, מחירי הנפט שברו שיאים של 14 שנים, ובהתאם רווחיה הנקיים של "ארמקו" זינקו במאות אחוזים - אלו סללו את דרכה הישר למקום הראשון בדירוג. מנגד, המשך השיבושים בשרשרת האספקה שעליה הודיעה "אפל" בעקבות המלחמה והעלאת הריבית בבנקים מרכזיים בעולם - הבריחו את המשקיעים של "אפל" ולא סייעו לה לשמור על המקום הראשון.