"אין טילים אירניים בלבנון"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי העניק ריאיון לעיתון הצרפתי "לה-מונד" וטען כי "ישראל יודעת היטב שאין טילים אירניים בלבנון"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי העניק היום (שישי) ריאיון לעיתון הצרפתי "לה מונד" והתייחס לטענות של ישראל בנוגע להתבססות האירנים במדינתו ולקרבות עם לוחמי דאע"ש סמוך לגבול הסורי. "ישראל יודעת היטב שאין טילים אירניים בלבנון", אמר ראש הממשלה. "הם רגילים לקמפיינים של הטעייה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

חרירי התייחס בהרחבה ללחימה מול ארגון המדינה האסלאמית והטענות של חיזבאללה, לפיה הארגון הוא האחראי העיקרי לניצחון באזור הרי קלמון. "חיזבאללה טוען שהוא שיחק תפקיד מרכזי בקרבות", טען ראש הממשלה. "למען האמת, היה זה הצבא הלבנוני ששיחק תפקיד משמעותי יותר. הדבר החשוב עבורינו הוא שדאע"ש כבר לא נמצאים בלבנון".

אתמול נאם מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה כחלק מחגיגות הניצחון של הארגון מול לוחמי המדינה האסלאמית סמוך לגבול סוריה-לבנון. בנאום מוקלט סיפר מזכ"ל הארגון כי נסע לאחרונה לדמשק על מנת לפגוש את הנשיא אסד ולדון אתו בסילוק לוחמי דאע"ש מאזורי הגבול.

במהלך הנאום שיבח נסראללה את פעילות לוחמיו ואת צבא לבנון במאבק מול לוחמי המדינה האסלאמית. "רצינו שסוף הקרב יבוצע בידי צבא לבנון, וכך קרה", אמר נסראללה. "בכך ה'ח'ליפה' של דאע"ש הובסה".

נסראללה סיפר לתומכיו על הפגישה שניהל עם הנשיא הסורי בארמונו בדמשק. לטענתו הוא שכנע את אסד להסכים לעסקה בין חיזבאללה לדאע"ש, במסגרתה לוחמי דאע"ש הועברו למזרח סוריה.

השיירה עזבה את אזור הגבול בערב יום שני, כשכ-600 אנשי דאע"ש ובני משפחותיהם עברו לטריטוריה במזרח סוריה, בה שולט הארגון. עם זאת, השיירה לא יכלה להיכנס לאזורים שעדיין בשליטת דאע"ש בשל מתקפות אוויריות של ארה"ב ובנות הברית שבוצעו אתמול.