טרגדיית הילדים בסוריה: והעולם שותק

כבר שש שנים שהמלחמה בסוריה נמשכת והעולם עומד מנגד ולא נוקף אצבע. בנרצחים – אלפי ילדים. העולם מזדעזע - וממשיך הלאה: "בכל יום נהרג ילד בדרך לבית הספר"

טרגדיית הילדים בסוריה

רבים מהילדים שנחנקו אמש (שלישי) למוות כששרירי הנשימה שלהם שותקו על ידי הגז הקטלני, נולדו אחרי שהחלה המלחמה בסוריה. לפי ההערכות שלושה מיליון ילדים במדינה השסועה הזאת ידעו רק מלחמה - כל יום בחייהם. גם המעטים שזכו ללכת לגן ילדים או בית ספר, לא היו בטוחים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כבר שש שנים מביט העולם במחזה הזוועה בסוריה ולא נוקף אצבע. פעם היה ניתן להסתיר זוועות שכאלה במשך תקופה ארוכה, אך היום בעידן הטוויטר והפייסבוק התמונות מופצות וברוב המקרים נתקלות באדישות מקוממת. מדי פעם, מצליח מישהו, לרוב ילד, לשבור את מחסום הציניות והאדישות.

עומרן דקניש ניצל וכבש את הלבבות לאחר שהוא ומשפחתו חולצו בחיים מהריסות ביתם לאחר שהופצץ בחאלב. אחיו עלי נהרג מהפגזים שהנחיתו מטוסים רוסיים על הבניין בו גרו.

איילן כורדי שנסחף אל החוף
איילן כורדי שנסחף אל החוף | צילום: רויטרס

גופתו הקטנה של איילן כורדי בן ה-3 נסחפה אל החוף הטורקי לאחר שהסירה שבה ניסתה משפחתו לברוח לחוף מבטחים התהפכה. שוטר אסף אותו מהמים ללא רוח חיים. אביו של עבדוללה הוא היחיד ששרד. בזכות התמונה של בנו, הצליח להביא את כל משפחתו לקבורה.

באנה אל-עבד מבקשת עזרה
באנה אל-עבד מבקשת עזרה | צילום: CNN

באנה אל-עבד הייתה בת שנתיים כשפרצה המלחמה. שש שנים אחר כך היא ניסתה לגרום לעולם לשבור את השתיקה. באנה בסופו של דבר חולצה ואפילו נפגשה עם נשיא טורקיה ארדואן והפכה למרואיינת מבוקשת המספרת את הסיפור העצוב של סוריה.

[brightcove_iframe video_id='surya_new_vtr2_n20170404_v1' autoplay='0' credit='תיעוד: הטיפול בילדים שנפגעו במתקפה' desc='' kid='' duration='1929'']

עומרן דקניש בתמונה שזיעזעה את העולם
עומרן דקניש בתמונה שזיעזעה את העולם | צילום: טוויטר

"המציאות היא שבכל יום לימודים ילד נהרג בישיבה בכיתה או בדרך לבית הספר", מציין חירט קפלר, מנהל יוניצ"ף במזרח התיכון ובצפון אפריקה. למרות התמונות הקשות של הילדים הסובלים בסוריה, איש אינו נוקף אצבע - והעולם שותק.

ילדה שנפגעה מגז סארין, היום
ילדה שנפגעה מגז סארין, היום | צילום: טוויטר