חשד למתקפת גז בסוריה: 100 נהרגו

גורמי אופוזיציה בסוריה מדווחים על עשרות הרוגים ועוד מאות פצועים במתקפה כימית של משטר אסד בפאתי העיר אידליב, ככל הנראה תוך שימוש בגז עצבים מסוג סארין

אזרחים שנפגעו מהמתקפה הכימית. התקיפה בסוריה, אתמול
אזרחים שנפגעו מהמתקפה הכימית. התקיפה בסוריה, אתמול | צילום: טוויטר

דיווחים על מתקפה כימית קטלנית בסוריה: גורמי אופוזיציה וארגוני זכויות אדם במדינה דיווחו כי לפחות 100 בני אדם נהרגו ועוד 400 נפצעו בהפצצות אוויריות שבוצעו היום (שלישי) במעוז של המורדים במחוז אידליב בצפון מערב סוריה. על פי הדיווחים, נעשה במתקפה שימוש בגז עצבים. על פי דיווח נוסף, מתקפה נוספת פגעה בבית חולים שבו טופלו נפגעי המתקפה הראשונה.

gh45
צילום: מתוך הטוויטר

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בסרטונים שהופצו ברשתות נראות תמונות מזעזעות של גופות שרועות ברחובות ושל צוותי רפואה מטפלים בנפגעים. צבא אסד מכחיש שימוש בנשק כימי.

בארגון זכויות אדם שדיווח על המתקפה ציטטו גורמי רפואה שטיפלו בהמוני הנפגעים באזור אידליב וטוענים כי הם סבלו מהתעלפויות וחנק, וחלקם העלה קצף מהפה וסבל מעוויתות - סימנים המעידים של שימוש בגז. טרם התברר האם המתקפה בוצעה בידי כוחות משטר אסד או בידי כוחות רוסיים.

ילדים נפגעו במתקפה
ילדים נפגעו במתקפה | צילום: מתוך הטוויטר

ארגוני האופוזיציה בסוריה הפיצו תמונות מזעזעות ברשתות החברתיות של הנפגעים הרבים במתקפה, ובהן ניתן להבחין בתסמינים עליהם דיווח ארגון זכויות האדם, ובגופות ילדים שנהרגו. אנשי רפואה טענו שמצבם של הנפגעים מעיד על "פגיעה מגז שגורם לשיתוק מערכת העצבים".

באופוזיציה הסורית דורשים שהאו"ם יחקור את האירועים: "הקואליציה הלאומית דורשת ממועצת הביטחון של האו"ם לקיים דיון חירום, לפתוח מיד בחקירה ולהפעיל את הצעדים ההכרחיים כדי להבטיח שהגורמים בממשל, תומכיהם ומי שמשתף עימם פעולה - ייקחו אחריות".

גורם בצבא אסד טען מנגד, כי "הצבא לא השתמש בעבר ולא ישתמש בעתיד בנשק כימי". גם בשבוע שעבר הכחישו בצבא שימוש של הממשל הסורי בנשק כימי וטענו שמדובר ב"טענה משוללת כל יסוד".

גופות ילדים מוטלות
גופות ילדים מוטלות | צילום: מתוך הטוויטר