מספר 2 בחמאס: מתאם הפיגועים בגדה

חמאס הודיעו היום כי סלאח עארורי, מי שעד לא מזמן תיאם מקטר פיגועים נגד ישראל ימונה למספר 2 בארגון ולסגנו של ראש הלשכה המדינית

עארורי | צילום: ארכיון

תחנת הטלוויזיה המקומית של חמאס דיווחה היום (חמישי) כי בכיר הארגון, סלאח עארורי נבחר לשמש כסגן ראש הלשכה המדינית. בכך עארורי, שבעבר הכווין פיגועים נגד ישראל יהיה סגנו של איסמאעיל הנייה.

בעבר הלא רחוק דווח בתקשורת הערבית כי עארורי עומד בראש המנגנון האחראי על הכוונת פיגועים בגדה המערבית מחו״ל. כמו כן דווח בתקשורת הערבית כי נאלץ לעזוב את מקום מושבו בקטר, עקב לחצים בינלאומיים עליה. לפי דיווחים שונים הוא ביקר בחודשים באחרונים בלבנון, איראן ואף מלזיה.

המינוי של עארורי מפורסם על רקע הסכם הפיוס בין חמאס לרשות הפלסטינית בגדה המערבית. במהלכו הגיעה לראשונה מזה עשור, ממשלת הרשות לישיבה משותפת עם הנהגת חמאס ברצועת עזה.

המנהיגים הישראלים, ביניהם ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הביעו התנגדות להליך הפיוס וכינו אותו: "פיוס מזויף".

הסכסוך האלים בין הפת"ח לחמאס הגיע לשיאו בשנת 2007, כשנתיים לאחר התנתקות ישראל מרצועת עזה ולאחר שחמאס השיג ניצחון מפתיע בבחירות: שלטון חמאס ברצועה הוביל לקרע פוליטי אלים בין עזה לגדה. ניסיונות פיוס רבים נערכו בין הצדדים בשנים האחרונות, אך עד כה אף ניסיון לא צלח לאורך זמן.