ניצחון לאסד: "הקרב בחאלב הסתיים"

ארגון זכויות אדם בסוריה מדווח כי הצבא השתלט על חאלב ובכך הלחימה הסתיימה

חאלב ההרוסה. ארכיון (רויטרס)

בתום חודשים של לחימה עזה, דיווח היום (שני) ארגון זכויות אדם בסוריה  כי הקרב על העיר חאלב - הסתיים. הארגון הודיע כי בשעות הצהרים, השיגו חיילי צבא אסד שליטה על כל שטחי העיר. "הקרב על חאלב הגיע לסיומו", אמר יו"ר הארגון הסורי רמי אבדולרחמן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הבוקר הודיע הצבא הסורי כי כ-95% משטח העיר נמצא בשליטתו. על פי הדיווח של ארגון זכויות האדם, מספר שעות לאחר מכן נסוגו ארגוני המורדים מ-6 השכונות האחרונות בהן החזיקו בעיר ובכך הסתיימה הלחימה.

מאות אלפי תושבים נמלטו מחאלב (רויטרס)
מאות אלפי תושבים נמלטו מחאלב (רויטרס)

ביום שבת האחרון דיווח בכיר במשרד ההגנה הרוסי כי ההתקדמות המשמעותית שעשה צבא סוריה בלחימה על השליטה בעיר הנצורה חאלב. על פי הדיווחים, רק במהלך סוף השבוע האחרון נמלטו כ-20 אלף בני אדם מחאלב לאחר שמטוסי חיל האוויר הרוסי כתשו אותה בהפצצות החל מה-18 באוקטובר. "אנשים עוברים דרך מסדרון הומניטרי לחלק של העיר שנמצא תחת שליטת הצבא", אמר הבכיר.

במקביל דיווחה אתמול סוכנות הידיעות של ארגון דאע"ש, אל-אמאק, על חזית לחימה נוספת בסוריה וטענה כי אנשי המדינה האסלאמית השתלטו מחדש על העיר העתיקה תדמור שבצפון מזרח סוריה. לטענתם, כוחות צבא אסד נסוגו מהעיר - מה שהוביל להשתלטות המחודשת של דאע"ש על העיר בעלת המשמעות ההיסטורית.

התחדשה הלחימה בעיר תדמור. ארכיון (רויטרס)
התחדשה הלחימה בעיר תדמור. ארכיון (רויטרס)

ארגון סורי לזכויות אדם דיווח כי כוחות חיל האוויר הרוסי הפציצו מהאוויר אזורים שונים בעיר בניסיון למנוע את ההשתלטות המחודשת עליה, 8 חודשים לאחר שאנשי דאע"ש נסוגו ממנה. הטרוריסטים אף השתלטו מחדש על המצודה הנודעת בתדמור - כך לפחות עולה מדיווחים שונים במדינה.