"צעד היסטורי קדימה": הנשיא ביידן הציג תוכנית למאבק באנטישמיות

לאחר חודשי המתנה, נשיא ארה"ב הציג תוכנית בת ארבעה שלבים למיגור האנטישמיות בחברה האמריקנית. ביידן טען כי מדובר בצעד המקיף ביותר בהיסטוריה של מדינתו למאבק בתופעה, והוסיף: "זהו צעד ששולח מסר - הרוע והשנאה לא ינצחו"

נשיא ארצות ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

לאחר המתנה של חודשים ארוכים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג אמש (חמישי) תוכנית חדשה ומיוחדת למאבק באנטישמיות. הנשיא טען כי מדובר ב"מאמץ השאפתני והמקיף ביותר בהיסטוריה של ממשלת ארה"ב להילחם בתופעת האנטישמיות".

ביידן הציג תוכנית בת ארבעה שלבים, שמתחילה במאמץ להגביר את המודעות בעניין האנטישמיות והמורשת היהודית-אמריקנית. מנהלת המועצה למדיניות פנים בארה"ב סוזן רייס אמרה שארגון זכויות האדם "הליגה נגד השמצה" מצא ב-2020 שכ-85% מהאזרחים האמריקנים מחזיקים לפחות בעמדה אנטישמית אחת.

Whatsapp Image 2023 05 22 At 2
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

עוד התוכנית מתכוונת להביא לשיפור תחושת הביטחון בקהילות היהודיות בארה"ב, ביטול הנורמליזציה של האנטישמיות ומניעת אפליה על רקע אנטישמי. היועצת לביטחון פנים ליז שרווד הוסיפה: "המאמצים כוללים קריאות לחברות טכנולוגיה לקבוע מדיניות של אפס סובלנות לדיבור שטנה בפלטפורמות שלהן. הנשיא קרא לקונגרס להסיר את החסינות המיוחדת לפלטפורמות מקוונות ולהטיל דרישות לשקיפות".

התוכנית תילחם באנטישמיות גם במערכת החינוך, כשהממשל קורא לבתי הספר להגביר את נושא האכיפה נגד התופעה המטרידה. גם בספורט ייאבקו בשנאה, כשחלק מהתוכנית כולל עבודה עם ליגות ספורט מקצועניות כמו ה-NFL וה-NBA. "אנו קוראים לליגות הספורט ולמועדונים להשתמש בפלטפורמות החזקות שלהם כדי להעלות את המודעות לאנטישמיות בארה"ב - ולהילחם בה".

הפגנות אנטישמיות באוניברסיטת מישיגן בארצות הברית
הפגנות אנטישמיות באוניברסיטת מישיגן בארצות הברית | צילום: מתוך טוויטר

"בשנים האחרונות, השנאה קיבלה יותר מדי חמצן - מה שהביא לעלייה חדה ברמת האנטישמיות", אמר ביידן. "זה לא בסדר. לא רק שזה לא מוסרי, זה דבר לא מקובל ועל כולנו לעצור את זה", הוסיף הנשיא האמריקני.

עוד אמר הנשיא האמריקני כי ייפעל למען "בניית סולידריות חוצת קהילה, ופעולה קולקטיבית כדי להילחם בשנאה". ביידן הוסיף: "כולנו צריכים לעמוד מאוחדים כדי להבטיח שהתקפה על חלק מאיתנו - דינה כהתקפה על כולנו". הנשיא אף כינה את התוכנית "צעד היסטורי קדימה, ששולח מסר באמריקה: הרוע והשנאה לא ינצחו". ביידן סיכם ואמר: "הארס והאלימות שהאנטישמיות מביאה לא יהיו הסיפור של זמננו".