דוח: בשנת 2019 נרשם שיא תקריות אנטישמיות בארה"ב זה 4 עשורים

מדוח של הליגה נגד השמצה עלה כי נרשמו 2,107 תקריות נגד יהודים אשתקד, הכוללות תקיפות פיזיות, ונדליזם והטרדות. מדובר בעלייה של 12% לעומת 2018. "נורמליזציה של אנטישמיות"

זמן צפייה: 04:01

דוח של הליגה לנגד השמצה שפורסם היום (שלישי) מראה כי בשנת 2019 יהודים אמריקנים בארה"ב היוו יעד ליותר תקריות אנטישמיות מאשר בכל שנה אחרת בארבעת העשורים האחרונים. מהדוח עלה כי ב-2019 אירעו 2,107 תקריות אנטישמיות, מתוכן 61 תקיפות פיזיות, 1,127 מקרים של הטרדה ו-919 תקריות של וונדליזם.

בין המקרים נמנו גם ההתקפות הקטלניות בבית הכנסת בקליפורניה, במכולת יהודית בניו ג'רזי, ובביתו של רב בניו יורק. כאמור, מדובר במספר השנתי הגבוה ביותר מאז שהארגון החל לעקוב אחר התקריות בשנת 1979.

עוד עולה מהדוח כי נרשמה עלייה של 12% מהשנה שלפני, בה נספרו 1,879 תקריות אנטישמיות. ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ייחס על העלייה במקרים ל"נורמליזציה של אנטישמיות", ל"פוליטיקה טעונה", ולרשתות החברתיות. השנה, הוא אמר, מגפת הקורונה מהווה זרז לתיאורתיות קונספירציה אנטישמיות.

תיעוד תקיפת החסידים בניו יורק
תיעוד תקיפת החסידים בניו יורק | צילום: חדשות עשר

"אנטישמיות היא וירוס. זה כמו מחלה, והיא נמשכת", אמר גרינבלט. "לפעמים מתייחסים אליה בתור השנאה הכי ישנה. נראה שזה אף פעם לא נעלם. ובאמת אין לזה תרופה".

יותר מחצי מהתקיפות הפיזיות שמנה הארגון אירעו בעיר ניו יורק, כולל 25 בברוקלין. 8 מתוך התקיפות בברוקלין התרחשו בטווח של שמונה ימים בדצמבר, ובעיקר בשכונות בהן יש ריכוז גבוה של יהודים חרדים. "חפצים נזרקו על קורבנות, השמצות אנטישמיות נצעקו לעברות, ולפחות שלושה קורבנות הוכו בראשם או בפנים", צויין בדוח.