"הייל היטלר", "היטלר צדק": קטטה המונית בין תלמידי תיכון בארה"ב

קטטה המונית פרצה במהלך משחק כדורגל בין תלמידי תיכון יהודי לתיכון קתולי במדינת פלורידה שבארצות הברית, כשתלמידי התיכון הקתולי החלו צועקים "הייל היטלר" ו"היטלר צדק". במקביל, כתב אישום הוגש נגד צעיר אמריקני שירה בשני יהודים בלוס אנג'לס

זמן צפייה: 00:32

תקרית אנטישמית נוספת בארה"ב: קטטה המונית פרצה הלילה (בין שישי לשבת) במהלך משחק כדורגל בין תלמידי תיכון יהודי לתיכון קתולי במדינת פלורידה שבארצות הברית, כשתלמידי התיכון הקתולי החלו צועקים "הייל היטלר" ו"היטלר צדק". בהמשך, גם הצופים במשחק "הצטרפו" לקטטה והחלו להכות את התלמידים.

לפי עדויותיהם של כמה הורים שנכחו במקום, מספר תלמידים נפצעו כשאחד מהם סובל מזעזוע מוח. שני בתי הספר פרסמו הודעה משותפת בה גינו את התקרית החמורה והודיעו כי החלו לבדוק את ההאשמות לאנטישמיות. לדבריהם, בתי הספר ינקטו בפעולה מתאימה נגד האחראיים.

יהודים נורו בלוס אנג'לס, המשטרה מתחקרת בזירת הירי
יהודים נורו בלוס אנג'לס, המשטרה מתחקרת בזירת הירי | צילום: מתוך טוויטר

האנטישמיות בארצות הברית הרימה את ראשה בעת האחרונה, וחרף המאמצים הממסדיים שלה - בארה"ב מתקשים למנוע ולמגר את האירועים החריגים. רק בשבוע החולף, שני גברים יהודים נורו בלוס אנג'לס שבקליפורניה, רק בשל היותם יהודים ומפני שלבשו בגדים מסורתיים.

החוקרים המקומיים חשדו כי מדובר בפשע שנאה, ובהמשך החקירה גילו כי החשוד, ג'ימי טראן, צעיר בן 29, היה מעורב בשני האירועים. הלילה, כתב אישום הוגש נגד טראן, שבחקירתו במשטרה, הודה כי ירה בשניים כי "נראו לו יהודים" בלבוש שלהם.