ליד בית כנסת בפלורידה, בעצרת בברלין: חשד לתקיפות אנטישמיות

ארה"ב: גבר יהודי בן 68 הותקף על-ידי חשוד בן 42 - שקרא לעברו קריאות אנטישמיות כשחזר מבית כנסת בפורט לורדרייל שבפלורידה. בגרמניה: בן 41 שנשא דגלי ישראל בעצרת למען החטופים הוכה בברלין על-ידי קבוצת צעירים

מפגינה פרו-פלסטינית ואנטישמית בוורשה | צילום: מתוך טוויטר

גל האנטישמיות בעולם בצל המלחמה: אדם יהודי כבן 68 הוכה ביום שבת האחרון על-ידי חשוד בשם טרבור רודני, כאשר יצא מבית כנסת בפלורידה, ארה"ב. באותו היום, אדם בן 41 הותקף על-ידי מספר צעירים בתחנת רכבת תחתית בברלין, גרמניה, בעת ששב מעצרת למען החטופים הישראלים שהתקיימה באזור כיכר ויטנברגפלאץ בעיר- בגלל שנשא עליו שני דגל ישראל. כך דווח היום (שני) בכלי התקשורת המקומיים.

טרבור רודני, בן 42, נעצר על-ידי המשטרה המקומית בעיר לודרהיל, פלורידה, לאחר שלפי החשד הכה אדם יהודי בן 68 שיצא מבית כנסת בפורט לודרדייל. לפי הדיווחים המקומיים, הרקע לתקיפה הוא אנטישמי והמקרה נחקר כפשע שנאה. רודני הואשם אתמול בתקיפת הקורבן בעת שצעק לעברו קריאות אנטישמיות. לפי המשטרה המקומית, החשוד פנה אל הקורבן לאחר שיצא מבית הכנסת "אינבררי-חב"ד" בפורט לודרדייל, בשבת אחר הצהריים. החוקרים אמרו כי הקורבן הוכה מספר פעמים בפניו ונאלץ לפנות לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

בית הכנסת "עמנואל
בית כנסת בארה"ב | צילום: חדשות 13

במקביל, משטרת ברלין חוקרת מקרה שבו גבר בן 41 הותקף בתחנת הרכבת התחתית ויטנברגפלאץ על-ידי מספר צעירים, בגלל שנשא עימו שני דגלי ישראל. לטענת המשטרה, הקורבן בן ה-41 הוטרד תחילה על-ידי שלושה עד ארבעה צעירים במגרש הקדמי של תחנת הרכבת בסביבות השעה 15:45 ביום שבת - כי הוא נשא שני דגלי ישראל. אחד מהדגלים היה מחובר למקל, ואת השני הוא לבש על צווארו.

לאחר שקבוצת הצעירים הטרידה אותו על הדגלים שנשא, נאמר כי אחד החשודים תלש את הדגל המחובר למוט והשליך אותו לפח. אדם נוסף בקבוצה ניסה אז לקרוע את הדגל השני מצווארו של הקורבן, מה שגרם לו לחנק וכאבים, אך הוא לא נזקק לטיפול רפואי. הקורבן השתתף לפני כן בעצרת בוויטנברגפלאץ למען החטופים הישראלים המוחזקים בשבי בעזה, שהסתיים בסביבות השעה 15:00. על-פי המשטרה, בידיהם הקלטות וידאו של המקרה האלים, וסוכנות הביטחון של המדינה השתלטה על החקירה.