ארה"ב: עלונים אנטישמיים המאשימים יהודים בקורונה הופצו ברחבי מיאמי

המשטרה המקומית פתחה בחקירה בעקבות פליירים שנצפו ברחבי שכונות מגורים, לפיהם רופאים, אנשי עסקים ובעלי מניות ממוצא יהודי מרוויחים מהתפשטות המגפה שמלווה את העולם מזה שנתיים. "אנחנו חוששים עכשיו שמשהו רע עלול לקרות לנו"

זמן צפייה: 00:37

משטרת מיאמי ביץ' הודיעה הלילה (שני) כי היא פתחה בחקירה של עלונים אנטישמיים שהופצו בשכונות מגורים בעיר. העלונים, מקופלים בתוך שקיות ניילון שקופות מלאות בסלעים, מרמזים שבעלי תפקידים שונים, כמו רופאים, אנשי עסקים ובעלי מניות ממוצא יהודי, הם שאחראיים למגפת הקורונה ומרוויחים מהתפשטותה.

"כל היבט של תוכנית הקורונה הוא יהודי" נכתב בעלונים, שפירטו רשימת שמות, בהם מנהלת המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, רושל וולנסקי וכמובן מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, ולצידם נכתב "יהודי". הכרזות האנטישמיות, הן אותם כרזות שהופיעו בפלורידה לפני חודש ובבברלי הילס בקליפורניה בחנוכה האחרון.

העלונים האנטישמיים שהופצו ברחבי מיאמי ביץ'
העלונים האנטישמיים שהופצו ברחבי מיאמי ביץ' | צילום: מתוך טוויטר

"אנחנו חוששים עכשיו שמשהו רע עלול לקרות לנו, כיהודים שחיים במיאמי ביץ'", אמר תושב האזור. "המסר פשוט מפחיד מאוד", אמר תושב אחר.

תושבי האזור אמרו כי מה שכתוב בגב העלונים גרוע אף יותר. "אחד הדברים שנכתבו הם 'להקריב אנשים, כולל יהודים, כשצריך'", אמר תושב. "מבחינתי אלו דברי שטנה".

ראש עיריית מיאמי ביץ', דן גלבר, אישר כי המשטרה מגבירה את הסיורים סביב השכונות. "אין מקום לשנאה בקהילה שלנו, וזה לא נסבל", כתבה משטרת מיאמי ביץ' בחשבון הטוויטר שלה.