נשיא פולין בתגובה ראשונה: "מתנגד לקישור בין החוק החדש לשואה"

שעות לאחר החתימה על חוק הרכוש, הנשיא דודה הביע את "התנגדותו המוצקה" לקשירתו עם אירועי השואה, וטען כי "החוק אינו סותם את הדרך לפיצויים של בעלי הרכוש - שיכולים לפנות להליכים אזרחיים"

זמן צפייה: 00:58

לאחר החתימה על חוק הרכוש הפולני, נשיא פולין אנדז'יי דודה התייחס היום (ראשון) לראשונה לסערה שהגיעה בעקבותיו לסוכנות הידיעות הפולנית (PAP) וטען כי הוא "מתנגד נחרצות לקישור בין החוק החדש עם אירועי השואה". עוד הוסיף לומר דודה כי "החוק החדש אינו סותם את האפשרות לפיצוי הבעלים לשעבר של הרכוש, שבילכתם לפנות להליכים אזרחיים".

עוד מדבריו של נשיא פולין לסוכנות הידיעות הפולנית: "אני דוחה באופן חד משמעי את הרטוריקה הזו ואומר זאת בכל הכוח - ולא רק כנשיא פולין, אלא כאזרח פולני שענייני השואה עבורו, מסיבותיי האישיות, לא השתנו". בנוסף, התייחס הנשיא דודה לתפקידה של פולין לזיכרון השואה: "פולין מגנה על הזיכרון של קורבונות הפשעים שביצעו הגרמנים נגד היהודים. לא ניתן לשואה להפוך לכלי שישרת מטרות פוליטיות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"בוכה יום ולילה": האפגנים חוששים מהשתלטות טליבאן

לבנון: לפחות 20 בני אדם נהרגו כתוצאה מפיצוץ משאית דלק

שאשא ביטון על חיסונים בבתיה"ס: "למה לשים על כתפי ילד קטן?"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

כזכור, שעות לאחר שהנשיא דודה חתם על החוק, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אמש כי : "ישראל רואה בחומרה את אישור החוק, ומצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשיוויון נפש".

כמו כן, שר החוץ יאיר לפיד הורה לממונה על השגרירות בוורשה לחזור לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן, ואמר: "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה. משרד החוץ ימליץ היום לשגריר פולין בישראל להמשיך את חופשתו בארצו. כדאי שינצל את הזמן העומד לרשותו, כדי להסביר לפולנים מה משמעות השואה בעיני אזרחי ישראל ועד כמה לא נסבול זלזול בזכר הנספים ובזיכרון השואה".